آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

هیئت مذاکره کننده دولت:

طالبان اراده به صلح ندارد و از مذاکره فرار می‌کند

اعضای هیئت مذاکره کننده دولت در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه کشور گفته است که گروه طالبان تمایلی برای رسیدن به توافق صلح ندارد و از میز مذاکره فرار می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرده است که عبدالله عبدالله رییس این شورا امروز سه‌شنبه(۴ جوزا) با شماری از اعضای مذاکره کننده‌ افغانستان دیدار کرد.
این شورا افزوده است که اعضای هیئت مذاکره کننده در مورد آخرین پیشرفت‌ها و تحولات نشست دوحه گزارش دادند و از ادامه‌ گفت‌وگوها طی روزهای آینده سخن گفتند.
در اعلامیه شورای عالی مصالحه آمده است که آنان یک‌جانبه‌گرایی و بهانه‌جویی طالبان را مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات عنوان کردند و افزودند که این گروه تمایلی به رسیدن به توافق صلح نشان نمی‌دهند. طالبان حاضر نمی‌شوند روی موارد اختلافی بحث کنند، بلکه از میز مذاکره فرار می‌کنند.


پیش از این بارها هیئت گفت‌گو کننده دولت افغانستان بر عدم تعهد طالبان به مذاکره و عدم حضور هیئت شان در میز مذاکره شکایت کردند و طالبان را متهم به فرار از گفت‌وگو کردند.
حفیظ منصور یکی از اعضای این هیئت به تازگی گفته است که طالبان به پیروزی از راه جنگ می‌اندیشد و هیچ اراده‌ای به توافق سیاسی و صلح در کشور ندارد.
عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ در این دیدار گفت که هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان از کثرت و تنوع مردم افغانستان به خوبی نمایندگی کرده و اراده مردم افغانستان را برای پایان جنگ و رسیدن صلح پایدار به اثبات رسانیده‌اند.


رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود: برای گفت‌وگوهای صلح اجماع داخلی شکل گرفته و همزمان بسیج‌ مردمی در حمایت از نظام و دستاوردهای دو دهه اخیر وجود دارد.
عبدالله عبدالله گفت که جامعه‌ جهانی و کشورهای منطقه طرفدار تحقق صلح پایدار در افغانستان هستند. با خروج قوای خارجی از کشور بهانه‌ای برای ادامه جنگ به تحریک طالبان باقی نمانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا