آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

طالبان بازار ولسوالی راغستان را با هاوان آتش زدند

پولیس بدخشان می‌گوید بازار ولسوالی راغستان این ولایت در نتیجه پرتاب هاوان از سوی جنگجویان طالبان آتش گرفته و به مردم خسارات هنگفتی وارد شده است.

راغستان
به گزارش خبرگزای دید، ثناءالله روحانی سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید طالبان ساعت ۰۶:۰۰ شام روز یک‌شنبه(۲۱ جدی) برنامه حمله بر مواضع نیروهای امنیتی را داشتند که در اثر شلیک هاوان از سوی این گروه در بازار ولسوالی راغستان آتش‌سوزی صورت گرفته است.
به گفته او، میزان خسارات و تلفات ناشی از این آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که چندین باب دکان در این بازار سوخته و ازبین رفته است.
روحانی افزوده است که در این منطقه بین نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه طالبان درگیری نیز رخ داده است. همچنان او، هرنوع اتهام را درباره این که نیروهای امنیتی در این آتش‌سوزی نقش داشته باشند، رد کرد.
از سویی هم، فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید که خانواده‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی راغستان این ولایت از سوی جنگجویان طالب مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.
روحانی در این باره تصریح کرد که از یک هفته به این سو گروه طالبان به شکنجه خانواده‌های سربازان امنیتی اقدام کرده‌ تا این خانواده‌ها را مجبور کنند که فرزندان‌شان را از صفوف نیروهای امنیتی بیرون بکشند.
گروه طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.
ولایت بدخشان در شرق کشور از ولایت‌های مهم به شمار می‌رود. جنگجویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی راغستان حضور فعال دارند و هر چند وقت بعد نظامیان و غیرنظامیان را مورد هدف اقدامات تروریستی خویش قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا