آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

حمدالله محب:

طالبان با ترک میز مذاکره روند صلح را نابود می‌کنند/ به کسی اجازه نمی‌دهیم نظام را سقوط بدهد

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که گروه طالبان میز مذاکره را در دوحه ترک کرده است و ما نمی‌خواهیم هیئت دولت این میز را ترک کند. همچنین وی تأکید می‌کند که اگر طالبان قصد برهم زدن نظام را داشته باشند، هرگز اجازه نمی‌دهیم که به هدف باداران شان برسند.

به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان امنیتی امروز شنبه(۱۸ دلو) طی نشست خبری که در شورای امینت ملی برگزار گردیده بود، اطمینان دادند که گروه طالبان ظرفیت سقوط دادن هیچ شهر و ولسوالی را ندارند.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در این نشست گفت: طالب، میز مذاکره را ترک گفته است و ما حاضر به جنگ با طالبان و دفاع مقدس از کشور و مردم خود هستیم.
وی افزود به دلیل این که ملامتی و ندامت بالای دولت نیاید «ما نمی‌خواهیم میز مذاکره را در دوحه ترک کنیم».
مشاور امنیت ملی همچنین خاطرنشان کرد که نظام طالبانی را هیچ کشوری در منطقه نمی‌پذیرد.
وی گفت هرچند به صلح دایمی در افغانستان امیدوار است، اما کسانی که فکر می‌کنند نظام افغانستان را سقوط می‌دهند، غلط فکر کرده‌اند، هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم کسی نظام را برهم بزند، نمی‌گذاریم طالبان به هدف باداران شان برسند.
در این نشست همچنان محمد مسعود اندرابی وزیر امور داخله کشور صحبت کرد و گفت که گروه طالبان ظرفیت سقوط هیچ شهر و ولسوالی را ندارند.
وی افزود که در حال حاضر طالبان در قندهار جنگجو ندارند که با نیروهای امنیتی جنگ کنند، جنگجویان شان را از فاریاب و بادغیس در این ولایت می‌آورند. به گفته او، طالبان در ولایت قندهار در دو هفته گذشته تلفات سنگین داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا