آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سازمان ملل:

طالبان با سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده همکاری دارند

شورای امنیت سازمان ملل گفته‌ است که رابطه طالبان با القاعده، داعش و برخی از گروه‌های تروریستی دیگر هنوز پابرجا و محکم است و کشته‌شدن چندین فرمانده القاعده به‌ شمول حسام عبدالرئوف؛ معروف به ابومحسن المصری در قلمرو طالبان، گواه این مدعا است.

به گزارش خبرگزاری دید، این شورا در گزارش اخیر خود از تهدیدات و هماهنگی میان تحریک طالبان پاکستان، گروه‌های تروریستی منطقه‌‌ای، گروه جهاد اسلامی و طالبان نیز یادآوری کرده‌ است.
وزارت امور خارجه کشور می‌گوید، بیست‌وهفتمین گزارش گروه تحلیل و نظارت از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه گروه‌های تروریستی، از ادامه رابطه طالبان با شبکه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی پرده بر‌می‌دارد.
گفته شده که گروه جهاد اسلامی با صد جنگجو در ولایات فاریاب و کندز تحت حمایت طالبان فعالیت دارند.
وزارت خارجه امروز (یک‌شنبه، ۱۹ دلو) در اعلامیه‌ای گفته‌ است که با توجه به این یافته‌ها، گروه تحلیل و نظارت، وضعیت در افغانستان را چالش‌برانگیز و معروض به تهدیدهای گروه‌های تروریستی می‌داند.
این وزارت گفته که دولت افغانستان ضمن استقبال از یافته‌های گزارش مذکور، بر موضع برحق خود مبنی بر عدم پایبندی طالبان به تعهدات‌شان تأکید می‌کند و از شرکای بین‌المللی به‌شمول سازمان ملل می‌خواهد تا طالبان و حامیان‌ شان را وادار به پذیرش آتش‌بس، ختم قتل‌های هدفمند و قطع رابطه با گروه‌های تروریستی کنند تا زمینه برای گفت‌وگوهای معنادار صلح و دستیابی به راه حل سیاسی مساعد شود.
گفتنی است که طالبان در توافقنامه که با امریکا امضا کرده بود تعهد داده که با گروه‌های تروریستی دیگر از جمله القاعده رابطه نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا