آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان با طرح صلح حکمتیار مخالفت کردند

گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که واگذاری مناطقی از سوی دولت افغانستان به این گروه را نمی‌پذیرد. طالبان گفته‌اند، همچنین نیروهای خارجی نیز با ایجاد جزایر قدرت در برخی مناطق این کشور برای تقسیم و تجزیه افغانستان تلاش می‌کنند.
پیش از این، گلبدین حکمتیار در نشست خبری گفته بود که دولت افغانستان برای مصالحه با طالبان باید بخش‌هایی از کشور را به طالبان واگذار کند.
در همین حال، طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای در سایت «الاماره» در واکنش به این موضوع تاکید کرده‌اند: امارت اسلامی نیازی به واگذاری مناطقی از سوی دولت افغانستان ندارد؛ زیرا بر لزوم اتحاد و یک پارچگی افغانستان تاکید دارد.
در بیانیه آمده است که طالبان بخش‌های وسیعی از این کشور را در اختیار دارند و مابقی مناطق را نیز به زودی تصرف خواهند کرد، بنابراین با طرح واگذاری بخشی از افغانستان در ازای صلح موافق نیستند.
طالبان در این بیانیه تاکید کرده‌اند که مردم افغانستان از هر قوم و زبانی با هم برادرند، اما برخی‌‌ در حمایت از طرح بیگانگان برای ایجاد اختلاف بین مردم این کشور تلاش می‌کنند.
در این بیانیه خاطرنشان شده است که نیروهای خارجی در افغانستان با روی کار آوردن افراد دست نشانده تلاش دارند تا افغانستان را به سمت تجزیه سوق دهند.
گفتنی است که گلبدین حکمتیار در گفت‌وگو با واشنگتن‌پُست گفته بود که طرحی صلحی را روی دست دارد که بر اساس آن مناطقی به طالبان واگذار شده و آنان در ازای آن با دولت وارد گفت‌وگو می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا