آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

محب:

طالبان برای جنگیدن هدف ندارند

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی رییس‌ جمهور می‌گوید که طالبان هیچ هدف مشخص برای جنگ ندارند و بدون هدف با نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگند.

حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی رییس‌ جمهور می‌گوید که طالبان هیچ هدف مشخص برای جنگ ندارند و بدون هدف با نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگند.
حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان گفته است که طالبان هدف‌شان را از دست داده‌اند و نمی‌دانند برای چه می‌جنگند.
در این گفت‌وگو جان‌کری وزیر خارجه پیشین ایالات متحده امریکا، عبدالعزیز کاملوف وزیرخارجه ازبیکستان و شاه ‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز حضور داشتند.
مشاور امنیت ملی رییس‌ ‌جمهور غنی افزود که نیروهای امنیتی به هدف دفاع از ارزش‌های افغانستان می‌جنگند.
وی همچنان گفته است که نیروهای امنیتی ما برای ۳۰۰ دالر معاش نمی‌جنگند. آنان، برای یک هدف مبارزه می‌کنند. آنان با پشتیبانی همکاران ما و میلیون‌ها افغان می‌جنگند تا از ارزش‌های ما دفاع کنند، در حالی‌که طالبان هدف‌شان برای جنگ را از دست داده‌اند و نمی‌دانند برای چه می‌جنگند.»
آقای محب افزود:«سربازان ما قربانی می‌دهند و رسانه‌ها آن را تلفات نام می‌گذارند؛ آن‌ها تلفات نیستند، آن‌ها قربانی‌هایی استند که ما به نیابت از کشور خود برای حفظ آزادی، ارزش‌، حاکمیت و ارزش‌ها می‌پردازیم و برای دفاع از آن ایستاده‌ایم.»
این در حالی است که رییس ‌جمهور غنی اخیرأ گفت که در چهار سال حکومت وحدت ملی دست کم ۴۵هزار نیروی امنیتی کشور در جنگ با هراس‌افکنان کشته شده است.
اما مشاور امنیت ملی آقای غنی می‌افزاید که افغانستان امروز اما متفاوت از گذشته است:«افغانستان کشوری نیست که در سال ۲۰۰۲ بود. افغانستان مسیر درازی را پیموده است و اکنون یک کشور متفاوت است.»
آقای محب در بخش دیگر از سخنانش در باره چگونگی گفت‌وگوهای صلح نیز اشاره کرد. او اطمینان داد که صلح در افغانستان آمدنی است اما باید روند گفت‌وگوها فراگیر باشد.
او افزود:«صلح در افغانستان آمدنی است. ما صلح را خواهیم آورد. قرار نیست این یک روند ساده گفت‌‎وگوها و تسهیلات باشد، روند صلح نیازمند این است که همه ما به گونه اساسی در آن شامل باشیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا