آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان به امریکایی‌ها در مورد تعلل در خروج هشدار دادند

گروه طالبان تاخیر در روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان را سرپیچی از توافقنامه دوحه با امریکا عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، همزمان با فرارسیدن اول می، آخرین مُهلت تعیین ‌شده برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گروه طالبان تأخیر در خروج این نیروهای را سرپیچی از توافق‌نامه‌ دوحه میان امریکا و این گروه عنوان کرده است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروز شنبه ( ۱۱ ثور) در رشته‌توییتی گفته است که این سرپیچی «اصولاً راه هر گونه اقدام مناسب» را برای جنگ‌جویان این گروه در برابر نیروهای خارجی باز کرده است.
مجاهد افزوده است که اکنون جنگجویان این گروه منتظرند تا رهبری‌شان با در نظر داشت «استقلال کشور، ارزش‌ها و منافع علیای مردم»، تصمیم بگیرند.
سخنگوی طالبان گفته که در آینده براساس آنچه که از سوی رهبری طالبان فیصله می‌شود، اقدام خواهد شد.
توافقنامه‌ دوحه در دهم حوت ۱۳۹۸ خورشیدی میان امریکا و طالبان امضا شد که براساس آن، اول می به‌ عنوان آخرین مُهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان تعیین شده بود.
بر اساس برنامه‌ای‌ که از سوی ایالات متحده‌ امریکا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام شده، خروج حدود ۹۶۰۰ نظامی خارجی از افغانستان با چند ماه تأخیر، در ۱۱ سپتمبر سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان عملاً آغاز شده است.
طالبان پیش از این نیز تأخیر در خروج نظامیان خارجی را نقض صریح توافقنامه‌ دوحه عنوان کرده و هشدار داده بودند که نیروهای خارجی را پس از اول ماه می هدف قرار خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا