آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان به امریکا: به حضور القاعده در افغانستان نیاز نداریم

گروه طالبان در واکنش به گزارش اخیر وزارت مالیه امریکا مبنی بر حضور جنگجویان القاعده در میان این گروه و شبکه حقانی، می‌گوید که به حضور شبکه القاعده در افغانستان نیاز نیست و ارتباطی با طالبان ندارد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت مالیه امریکا اخیراً در گزارشی گفته‌ است که طالبان و القاعده متحدان نزدیک باقی مانده‌اند و القاعده «زیر پوشش حفاظتی طالبان قوی‌تر شده» و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.
در این گزارش که درباره مبارزه با تامین مالی تروریزم تهیه شده، آمده‌ است که القاعده روابط خود را با طالبان از طریق شبکه مربیان و مشاوران خود با ارائه مشاوره، راهنمایی و پشتیبانی مالی تقویت کرده‌ است.
در این گزارش آمده که رهبری شبکه حقانی گفت‌وگوهایی در مورد ایجاد یک بخش مشترک جنگجویان مسلح با همکاری و تمویل القاعده کرده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اما امروز چهارشنبه( ۸ دلو) در بیانیه‌ای نوشت: «ما این راپور را با جدیت رد می‌نماییم. این راپور بر اساس معلومات نادرست از سوی حلقات مغرض و جنگ‌طلب تهیه شده است».
او گفته که پس از سال ۲۰۰۱ میلادی، اعضای «تنظیم القاعده» و اتباع کشورهای دیگر، به کشورهای خود بازگشتند.
مجاهد افزوده که اکنون هیچ عضو تنظیم القاعده در افغانستان حضور ندارد و «نه هم در اینجا به حضور اتباع کشورهای دیگر، نیازی است».
سخنگوی طالبان علاوه کرده که «بعضی حلقات برای منافع و اغراض شوم‌شان از طریق این پروپاگندها خواهان دوام جنگ تحمیل‌شده بر افغان‌ها هستند و با این شکل در پی تخریب اذهان و ایجاد تشویش‌های بی‌جا بوده‌اند».
در توافق‌نامه صلحی که در فبروری سال گذشته میان امریکا و طالبان به امضا رسید، این گروه به قطع رابطه با شبکه القاعده و عدم تهدید امریکا و متحدانش از خاک افغانستان تعهد سپرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا