آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

طالبان به ترامپ: بر استراتیژی خروج غور کنید


گروه طالبان در نامه‌ای که به رییس‎جمهور امریکا نوشته از آقای ترامپ خواسته است که به جای فرستادن سربازان بیش‌تر به افغانستان، بر استراتیژی خروج تمام سربازان آن کشور از افغانستان غور کند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ویب سایت طالبان( امارت اسلامی)، این گروه در این نامه از ترامپ خواسته است که به جای اعزام سربازان بیش‌تر بر استراتیژی خروج تمام سربازان امریکایی از افغانستان توجه کرده و بیش‌تر از این باعث «به درازا کشیده شدن جنگ در کشور نشوند.»
طالبان همچنان در این نامه خود را یک جریان «ضد فتنه» خوانده‌اند و حضور نیروهای خارجی را در این کشور ادامه اشغال تلقی کرده‎اند.
در بخشی دیگر از این نامه خطاب به آقای ترامپ گفته شده:« ما می‌دانیم که شما نیز تا حدی اشتباه گذشته‌گان تان را درک کرده‌اید، و به همین سبب برای تعیین استراتیژی آینده در این کشور فکر عمیق و بحث و جستجو را لازم می‌پندارید.»
در این نامه همچنان به گونه‌ای به ترامپ هشدار داده شده که اگر امریکا خواست‎های طالبان را جدی نگیرد، این گروه از طرف‎های دیگری کمک خواهند گرفت.
طالبان در این نامه گروه خود را یک گروه اسلامی و ملی خوانده است و شورش علیه نظام را نیز نارضایتی مردم افغانستان از حکومت و حضور نیروهای خارجی در این کشور تلقی کرده است.
این نامه طالبان در حالی عنوانی رییس‎جمهور امریکا فرستاده شده است که به تازه‌گی ضمیر کابلوف، نماینده رییس‎جمهور روسیه گفته است که امریکا در افغانستان شکست خورده و باید این کشور را ترک کند.
گفتنی است به رغم ادعای طالبان مبنی بر استقلال عمل، پاکستان، ایران، روسیه و شماری از کشورهای دیگر منطقه متهمان اصلی حمایت از این گروه در افغانستان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا