آخرین اخبارافغانستانسیاست

عبدالله:

طالبان به فکر تسلط دوباره بر افغانستان است

داکتر عبدالله رییس اجرایی می‌گوید که گروه طالبان هنوز هم فکر می‌کند که با پایان ماموریت نیروهای خارجی می‌تواند کشور را دوباره تحت تسلط خود قرار دهد.

داکتر عبدالله رییس اجرایی می‌گوید که گروه طالبان هنوز هم فکر می‌کند که با پایان ماموریت نیروهای خارجی می‌تواند کشور را دوباره تحت تسلط خود قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله که روز (چهارشنبه، ۲۲ جوزا) در مراسمی به مناسب «روز جهانی مادر» در کابل صحبت می‌کرد، تاکید داشت که این گروه مانع اصلی برای تحقق صلح در افغانستان است و با بهانه‌های «نامعقول» تلاش بر ادامه‌ جنگ دارد.
او گفت که طالبان با وجود این‌که زمینه‌ صلح در افغانستان مساعد شده است، با حمایت سایر گروه‌های تروریستی در برابر آن «لجاجت» می‌کنند.
از سویی هم، رییس اجرایی کشور گفت که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان و جامعه‌ی جهانی می‌باشد و نمی‌گذارد که افغانستان دوباره به یک «جهنم تاریک» تبدیل شده و به روزهای تاریک گذشته برگردد.
به گفته‌ او، تصمیم‌گیرنده‌ اصلی آینده‌ کشور مردم افغانستان می‌باشد.
آقای عبدالله از طالبان خواست که به تصمیم و انتخابات مردم افغانستان احترام بگذارند و برای «نظریات و افکارشان» جنگ نه، بلکه مبارزه‌ سیاسی کنند.
همچنان او در این نشست از مردم و چهره‌های سیاسی خواست که در مورد صلح صدای‌شان را واحد کنند و از همکاران بین‌المللی افغانستان نیز خواست که تلاش‌های‌شان را برای صلح افغانستان هماهنگ کنند.
آقای عبدالله این گفته‌ها را درحالی مطرح می‌کند که زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان در جریان هشتمین دور از سفرهایش در مورد تسهیل روند صلح افغانستان، روز یک‌شنبه (۱۹ جوزا) به کابل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا