آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

ریاست جمهوری:

طالبان تعهدی به تفاهم سیاسی ندارند/ امریکا به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهد

ریاست جمهوری گفته است که عدم اشتراک طالبان در نشست استانبول نشان دهنده آن است که طالبان هیچ تعهدی به صلح و تفاهم سیاسی ندارند.

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید


به گزارش خبرگزاری دید، فاطمه مورچل معاون سخنگوی ریاست جمهوری در یک ویدیو کلیپ گفته است که عدم اشتراک طالبان در نشست ترکیه نشان دهنده آن است که این گروه هیچ تعهدی به صلح و تفاهم سیاسی ندارد.معاون سخنگوی ریاست جمهوری همچنان گفته است که حکومت افغانستان از هر اقدامی که باعث تامین صلح و ثابت در کشور شود از آن استقبال می‌کند.
قرار بود نشست استانبول در ماه اپریل میان دولت افغانستان، طالبان و نمایندگان چند کشور دیگر در ترکیه برگزار شود، اما روز گذشته اعلام شد که این نشست تا بعد از عید فطر به تعویق افتاده است.
مورچل همچنان گفته است که ایالات متحده امریکا به تعهدات خویش نسبت به دولت و ملت افغانستان پایبند است.
معاون سخنگوی ریاست جمهوری افزوده است که ایالات متحده امریکا حمایت‌های دیپلماتیک و بشر دوستانه خویش را از مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه می‌دهد.
این در حالی است که رییس جمهور امریکا به تازگی اعلام کرده است که تمام نیروهای این کشور به تاریخ ۲۱ سپتمبر از افغانستان خارج می‌شود.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در سفری که به کابل داشت در دیدار با رییس جمهور غنی تاکید کرده بود که امریکا برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همچنان متعهد است.
گفتنی است که روز گذشته مولود چاوش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که در مشورت با امریکا، قطر و سازمان ملل متحد تصمیم‌ گرفته شده که نشست استانبول درباره صلح افغانستان پس از عید فطر برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا