آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی به نانسی پلوسی:

طالبان در قاچاق مواد مخدر دخیل هستند/ پناهگاه‌های تروریزم در پاکستان معضل حل ناشده است

محمد اشرف غنی رییس جمهور شام روز گذشته در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با خانم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای آن مجلس، دیدار کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور شام روز گذشته در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با خانم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای آن مجلس، دیدار کرد.
به نقل از ارگ، در این دیدار در رابطه به مسایل امنیتی، روند صلح و دیدگاه رییس جمهور در این خصوص، مبارزه افغانستان با گروه‌های تروریستی و مواد مخدر صحبت شد و از تروریزم به عنوان تهدید مشترک برای منطقه و متحدین افغانستان یاد گردید.
رییس جمهور غنی دیدگاه و تعهد حکومت افغانستان را برای صلح پایدار و همه شمول با حفظ دستاوردهای دو دهه گذشته، تشریح کرد.
آقای غنی در خصوص برنامه‌های اقتصادی حکومت و سوالات سناتوران در زمینۀ کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان و چگونگی تغییر وضعیت منطقه و افغانستان پس از آن، پاسخ ارائه کرده، گفت که امروز ۹۴ در صد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به پیش برده می‌شود و نیروهای ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خویش دفاع نمایند.
رییس جمهور غنی در مورد پروسه صلح، گفت که باید فرصت‌ها و تهدیدات به گونۀ دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده، تدبیر و توانایی را دارد که فرصت ها را به گونه درست به خاطر رسیدن به صلح پایدار، تحلیل کند.
در این دیدار، روی تحکیم منافع افغانستان و امریکا نیز صحبت شد و رییس جمهور غنی گفت که ما هنوز هم در میان‌مدت و درازمدت با خطرات مشترک مواجه هستیم و باید با این تهدیدات به گونه مشترک مبارزه صورت گیرد.
رییس جمهور غنی و هیئت کانگرس امریکا در زمینۀ قاچاق مواد مخدر نیز صحبت کردند و رییس جمهور در این خصوص گفت که طالبان هنوز هم در قاچاق مواد مخدر دخیل می‌باشند.
وی در اخیر صحبت‌هایش، گفت که هنوز ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریزم نبوده‌ایم و پناهگاه‌های طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا