آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سرپرست وزارت دفاع:

طالبان در میدان جنگ هیچ امتیازی به دست نیاوردند/ این گروه توانایی سقوط ولایت‌ها را ندارد

سرپرست و معاون نخست وزارت دفاع ملی می‌گوید که گروه طالبان در میدان جنگ هیچ امتیازی کسب نتوانستند، محاسبات شان در این خصوص اشتباه بوده است. او اما تصریح کرد که این گروه در روند صلح امتیازات بیشتری کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود میاخیل معاون نخست و سرپرست وزارت دفاع ملی امروز دوشنبه (۱۱ حوت) در «نمایشگاه و جشن حمایت از روز نیروهای ملی دفاعی و امنیتی»، گفت که طالبان در مذاکرات صلح با دولت افغانستان و امریکا، «هویت» پیدا کردند و پنج الی شش‌هزار زندانی‌شان هم آزاد شد.
میاخیل افزوده که در مقابل، نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان برای صلح قربانی داده‌اند.
معاون نخست وزارت دفاع تأکید کرد: «در حالت دفاع فعال ما هم تلفات دادیم. مگر بازهم آنان خشونت را کاهش ندادند. این حالت را محاسبه نادرست کردند و فکر کردند که در میدان جنگ امتیاز بیشتری به دست می‌آورند. مگر آنان از میدان جنگ امتیاز به دست نیاوردند. آنان در میدان صلح امتیاز به دست آوردند».
سرپرست وزارت دفاع ملی تصریح کرد که گروه طالبان به تمامی تعهدات‌شان در توافق‌نامه‌ صلح با امریکا از جمله کاهش خشونت، فراهم‌سازی زمینه برای برقراری آتش‌بس دایمی، قطع روابط با گروه‌های تروریستی دیگر و تسریع در مذاکره با دولت افغانستان، عمل نکرده است.
اما به گفته‌ شاه‌محمود میاخیل، دولت افغانستان برای برقراری صلح متعهد بوده و برای آن «قربانی» نیز داده است.
از سویی هم، او با اشاره به تشدید جنگ در بهار آینده، نیز گفت که طالبان دیگر توانایی سقوط ولایت‌ها و ولسوالی‌ها را ندارند، ولی همچنان به تخریب سرک‌ها و پل‌چک‌ها، انفجار ماین‌های مقناطیسی و کشتار هدفمند ادامه خواهند داد.
آقای میاخیل اما گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی آماده‌اند که از خاک، مردم و منافع افغانستان دفاع کنند. او افزود: «نیروهای دفاعی و امنیتی از این خاک دفاع می‌کنند، از منافع ما و مردم ما دفاع می‌کنند و هر نوع دسیسه‌ دشمن را خنثی می‌کنند».

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا