آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

امرالله صالح:

طالبان در کوره جامعه ذوب می‌شوند، تشویش نکنید!

امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری می‌گوید که طالبان یک «گروه کوچک زشت و خشن» است و جمهوریت یک اکثریت ارزش‌محور و انسانی. او از مردم خواسته است که تشویش نکنند و منتظر ذوب‌شدن طالبان در کوره‌ جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای صالح صبح امروز دوشنبه( ۲۴ سنبله) در یک یادداشت فیسبوکی همچنان تأکید کرده است که تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.
او با مقایسه‌ نظام جمهوری اسلامی با رویکرد طالبان، نوشته است که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد، اما طالبان به دادگاه صحرایی اعتقاد دارند.
به گفته‌ او، همین امر سبب شده است که دولت افغانستان هزاران زندانی طالبان را در بند داشته باشد، اما آن طرف، طالبان هر کسی را که اسیر کرده، سر بریده‌ است.
معاون اول ریاست‌ جمهوری در ادامه نوشته است که مردم در شهرها از طالبان نفرت دارند و ساکنان روستاهای تحت تسلط طالبان نیز برای رهایی از «چنگال» این گروه لحظه‌شماری دارند.
به گفته‌ صالح، از دید طالبان معنای اقتصاد، باج‌گیری زیر نام عشر و صادرات منظم تریاک است که هر کسی به آن تمکین نکرد، با قمچین و یا مرمی مجازات می‌شود.
آقای صالح این اظهارات را درحالی مطرح کرده است که روز شنبه هفته‌ جاری مذاکرات صلح افغانستان رسماً در دوحه، پایتخت قطر گشایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا