آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

طالبان: دولت موقت مشکل افغانستان را حل نمی‌کند

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر نسبت به دولت‌های انتقالی در افغانستان ابراز تردید کرده و می‌گوید طرح ایالات متحده مشکل افغانستان را حل نخواهد کرد.


به نقل از الجزیره، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر نسبت به پیشنهاد امریکا برای تشکل حکومت موقت در افغانستان ابراز تردید کرده و گفته که دولت‌های انتقالی در گذشته موثریت نداشته است.
وی در مصاحبه‌ای گفته است: به تجربیات گذشته کشورمان طی ۴۰ سال گذشته و جنگ‌هایی که شاهد آن بوده، ببینید. حکومت‌های انتقالی پس از اشغال امریکا تشکیل شده، برخی انتقالی، برخی مشارکتی، اما هیچ‌یک مشکلات این کشور را حل نکرده است.
سخنگوی گروه طالبان در ادامه افزوده است: ما خواهان نظام اسلامی قوی و مستقل برای حل مشکلات کشور هستیم و به این (سوالات) اساسی باید توجه کرد.
این سخنان را سخنگوی طالبان در حالی مطرح کرده است که قبلاً گفته بود این گروه در حال بررسی طرح تازه ایالات متحده است و تا کنون موضع رسمی خود را اعلان نکرده است.
همچنان ملا عباس استانکزی از اعضای هیئت سیاسی این گروه در قطر، در سفری به مسکو گفته بود که اگر رییس جمهور غنی کنار برود، این گروه آماده است که در دولت موقت شرکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا