آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

شورای امنیت ملی:

طالبان زندانیان را لت‌وکوب و با گرسنگی و تشنگی و تاریکی شکنجه می‌کنند

شورای امنیت ملی کشور با بیان این که طالبان برای نگهداری زندانیان ظرفیت و صلاحیت قضایی ندارند، می‌گوید که این گروه زندانیان را لت‌وکوب می‌کنند، گرسنه و تشنه نگاه می‌دارند و در تاریکی و گرما و سرما عذاب می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت ملی کشور با تایید گزارش دیدباه حقوق بشر مبنی بر شکنجه زندانیان از سوی گروه طالبان، امروز دوشنبه(۲۵حوت) گفته است که افراد رهاشده از زندان‌های طالبان شکنجه و اذیت شده‌اند.
پاتریشیا گاسمن معاون بخش آسیا در دیدبان حقوق ‌بشر، تخویف، لت‌وکوب و اعدام را از جمله مواردی یاد کرده است که طالبان بر زندانیان شان تطبیق می‌کنند.
رحمت‌الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی با فرستادن پیامی تصویری به رسانه‌ها گفت: «تحقیقات و اظهارات دیدبان حقوق بشر در مورد برخورد طالبان با زندانیان بجا است. آن شمار سربازان امنیتی و دفاعی که در نتیجۀ عملیات آزاد شده‌اند، گفته‌اند که عذاب کشیده‌اند. در گرسنگی، تشنگی، تاریکی، سرما، گرما و سایر مشکلات نگهداری شده‌اند».
حکومت افغانستان رفتار طالبان با زندانیان را خلاف شریعت و اصول حقوق بشری خوانده و گفته است که برخی زندانیان لت‌وکوب شده و به قتل رسیده‌اند.
آقای اندر همچنان افزود که طالبان هیچ‌گونه امکانات، مکان، ظرفیت، گماشتن وکیل مدافع و صلاحیت قضایی نگهداری محبوسین را ندارند.
اما طالبان اظهارات دیدبان حقوق بشر را رد کرده و گفته‌اند که بر اساس شایعات «حکومت کابل» ترتیب شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا