آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

طالبان ساختمان ولسوالی مالستان غزنی را منفجر کردند

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از غزنی حاکی است که گروه طالبان ساختمان اداری ولسوالی مالستان این ولایت را منفجر کرده و ساکنان آن را آزار داده‌ است.


فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است که جنگجویان طالبان، ساختمان ولسوالی مالستان را با انفجار بمب منهدم کردند.
او گفته است که طالبان به تاسیسات عام‌المنفعه ولسوالی مالستان غزنی به شدت آسیب رسانیده، ساختمان ولسوالی را با انفجار بمب به گونه کامل تخریب کردند و باشندگان ولسوالی را آزار و اذیت می‌کنند.
در همین حال، برخی منابع در ولایت غزنی می گویند که جنگجویان طالبان، بازار ولسوالی را بستند و دکانداران نگران هستند که اموال دکان‌ها را چور و چپاول کنند.
این منابع گفتند که جنگجویان طالبان همچنین، ساختمان یک دانشگاه در بازار شنیه ده این ولسوالی را نیز منفجر کردند و پایه آنتن یک شبکه مخابراتی را نیز قطع کردند.
قابل ذکر است که این ولسوالی، حدود یک هفته قبل توسط طالبان سقوط کرد. با سقوط ولسوالی مالستان، از مجموع ولسوالی‌های ولایت غزنی، حالا تنها ولسوالی های جاغوری و ناهور زیر اداره دولت قرار دارند.
ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از آن حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه اخیراً به حملاتش در این ولایت از جمله شهر غزنی و ولسوالی‌های امن جاغوری و ناهور هم شدت بخشیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا