آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

یوناما:

طالبان مسئول بیشترین تلفات غیرنظامیان هستند/ ۳۴۵۸ غیرنظامی در نیمه اول ۲۰۲۰ قربانی جنگ شده

یوناما در گزارش نیمه اول سال ۲۰۲۰ شاهد نوسان سطح خشونت‌ها بوده که افراد ملکی را در افغانستان متاثر ساخته است. ملل متحد ۳۴۵۸ مورد تلفات افراد ملکی (۱۲۸۲ کشته و ۲۱۷۶ زخمی) را به ثبت رسانده است.

یوناما در گزارش نیمه اول سال ۲۰۲۰ شاهد نوسان سطح خشونت‌ها بوده که افراد ملکی را در افغانستان متاثر ساخته است. ملل متحد ۳۴۵۸ مورد تلفات افراد ملکی (۱۲۸۲ کشته و ۲۱۷۶ زخمی) را به ثبت رسانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) در گزارشی امروز دوشنبه(۶ اسد) گفته است در حالی که آمار و ارقام تلفات افراد ملکی در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد، جنگ افغانستان همچنان به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ‌های جهان برای افراد ملکی، است.
دیبورا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفته است: «در شرایطی که دولت افغانستان و طالبان، برای گردهم آمدن بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگوهای صلح، فرصتی تاریخی دارند، حقیقت غم انگیز این است که جنگ به صورت دوامدار هر روز به افراد ملکی آسیب وحشتناکی وارد می‌کند».
وی از همه طرف‌های درگیر خواسته تا برای توقف کشتار، تصمیم قاطع بگیرند و به میز مذاکره حاضر شوند.
در گزارش آمده است: «عناصر مخالف دولت همچنان مسئول اکثریت تلفات افراد ملکی هستند، یوناما افزایش نگران کننده‌ای در شمار تلفات افراد ملکی منتسب به طالبان از اثر انفجار مواد منفجره فشاری و همچنان اختطاف‌هایی که منجر به بدرفتاری و اعدام‌های صحرایی شده را ثبت نموده است».
بر اساس این گزارش، در مجموع ۵۸ درصد تلفات افراد ملکی توسط عناصر مخالف دولت صورت گرفته است، طالبان مسئول ۱۴۷۳مورد تلفات (۵۸۰ کشته و ۸۹۳ زخمی) می باشد که ۴۳ درصد از مجموع تلفات افراد ملکی از اول جنوری تا ۳۰ جون ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهد.
تلفات افراد ملکی که به نیروهای امنیتی ملی افغان نسبت داده شده، ۹ درصد افزایش یافته است.
یوناما گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان مسئول ۲۳ درصد از مجموع تلفات افراد ملکی در نیمه اول سال می‌باشند، ۷۸۹ مورد تلفات افراد ملکی (۲۸۱ کشته و ۵۰۸ زخمی).
یوناما هیچ تلفات افرادی ملکی را که به نیروهای نظامی بین‌المللی در نتیجه درگیری‌ها در ربع دوم سال ۲۰۲۰ نسبت داده شده باشد، ثبت نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا