آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق:

طالبان می‌خواهند آتش جنگ قومی را شعله‌ور کنند

محمد محقق در واکنش به حمله گروه طالبان بر ولسوالی پاتوی دایکندی می‌گوید که این حمله و کشتار ده‌تن از باشندگان بی‌دفاع این ولسوالی، نشان می‌دهد که گروه طالبان حتا متعهد به توافقنامه با بادار امریکایی‌شان ترامپ نیستند و می‌خواهند آتش جنگ قومی در کشور روشن شود.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق مشاور رییس جمهور در امور سیاسی، در واکنش به حمله گروه طالبان بر منطقه اسپرمی ولسوالی پاتوی دایکندی، گفته که این گروه متعهد به هیچ توافقی نیست.
محقق گفته: تشديد خشونت‌ها وحملات كور بالاى مردم ملكى از سوى گروه طالبان به يک امر روز مره وسراسرى در كشور تبديل شده است.
مشاور رییس جمهور در ادامه افزوده که هجوم طالبان بر ولسوالی پاتو منجر به کشته شدن ۱۰ تن و زخم برداشتن ۱۰ تن دیگر از اهالی این ولسوالی شده است.
به باور آقای محقق، حملات گروه طالبان بر مناطق بی‌دفاع هزاره جات در واقع شعله ور کردن آتش جنگ قومی است.
او گفته که حمله طالبان با سلاح دوربین‌دار نشان می‌دهد که کشورهایی در اطراف افغانستان از این گروه حمایت تسلیحاتی کرده و اسلحه پیش رفته را در اختیار آنان قرار می‌دهند.
این در حالی است که امروز شنبه دوم حوت یکی از موترهای تعقیبی محمد محقق در منطقه پل وحدت دهبوری آماج ماین مقناطیسی قرار گرفته و دو زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا