آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

طالبان هنوز هم با سران القاعده ارتباط دارند

هماهنگ کننده گروه نظارتی سازمان ملل متحد بر داعش، القاعده و طالبان گفته است که طالبان در جریان مذاکرات با امریکا بارها با القاعده مشورت کرده و ضمانت غیر رسمی داده‌اند که روابط شان را با این سازمان تروریستی حفظ خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، ایموند فیتون برون مسئول هماهنگی گروه نظارت ملل متحد بر سازمان‌های تروریستی می‌گوید که با وجود تعهد طالبان مبنی بر قطع رابطه با گروه‌های تروریستی دیگر، اما این گروه هنوز هم با سران القاعده در ارتباط نزدیک هستند.
او می‌گوید: «طالبان در جریان مذاکرات با امریکا بارها با القاعده مشورت کرده‌اند و ضمانت‌های غیررسمی داده‌اند که روابط تاریخی شان را با القاعده حفظ می‌کنند».
سازمان ملل متحد قبل از این نیز گفته بود که بر اساس یافته‎های این نهاد، طالبان رابطه خود را با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده قطع نکرده است. در حالی که براساس توافقنامه میان این گروه و امریکا، طالبان متعهد به قطع ارتباط با این شبکه شده بود.
سازمان ملل در آن گزارش خود گفته بود که گروه طالبان ارتباط نزدیک با القاعده دارد و در زمان مذاکرات صلح با امریکا بارها با شبکه القاعده مشورت و رایزنی کرده و به آن‌ها ضمانت داده که به روابط تاریخی خود با این شبکه احترام می‌گذارد.
حدود یک ماه قبل جنرال کنت مکنزی فرمانده مرکز فرماندهی امریکا گفته بود که طالبان تاکنون رابطه خود را با القاعده قطع نکرده است. او افزوده بود باید اطمینان حاصل کنیم که سازمان‌هایی مانند القاعده و داعش نمی‌توانند به عنوان مهمان در آنجا[افغانستان] حضور داشته و بر ایالات متحده حمله کنند.
اما طالبان این گزارش‌ها را بی‌اساس خوانده و گفته است که این گزارش به منظور ایجاد اخلال در روند صلح منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا