آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح:

طالبان و شبکه حقانی در بمب‌گذاری‌های شهری مسئول‌اند

معاون نخست ریاست جمهوری در واکنش به حملات شب گذشته بر دو موتر مسافربری در شهر کابل، گفته است که گروه طالبان و شبکه حقانی که گاهی نقاب داعش می‌پوشند مسئول این حملات‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (۱۲ جوزا) در صفحه فیسبوکش نوشته است طالبان و شبکه حقانی که گاهی به خاطر اغفال مردم نقاب داعش را می‌پوشند در این جنایات سهیم‌اند.
آقای صالح همچنان از تمام شهروندان خواسته است که در تامین امنیت با دولت همکاری کنند و هر فرد مشکوک را که در بس‌های مسافربری شهری سوار می‌شوند چک کنند.
معاون اول ریاست جمهوری نوشته است «همشهریان گرامی تامین امنیت مسئولیت اساسی دولت است. رهبری دولت در سطوح مختلف با درک وضعیت موجود هیچ لحظه‌ای از این مسئولیت عمده و اساسی خویش غافل نیست. در عین زمان از شما بازهم تقاضا می‌نمایم که همکاری با دولت و مواظبت از دور و بر خویش را افزایش دهید».
او افزوده که «برای دستگیری عاملین بمب گذاری در بس‌ها و تکسی‌های شهری به کمک شما نیاز داریم. وقتی کسی از کنار تان پایین می‌شود متوجه شوید که بسته‌ای را در سیت و زیر سیت نگذارد».
آقای صالح همچنان نوشته که تنها در پنج ماه اخیر بیشتر از هشتصد و پنجاه مورد تلاش دشمن برای بمب گذاری‌های کورکورانه در شهر کابل خنثا شده و عاملین آن در عقب میله‌های زندان قرار دارند.
این در حالی است که شام روز گذشته در دو انفجار جداگانه بر دو کاستر مسافربری در غرب شهر کابل ۱۰ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا