آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان از ترکیه درخواست کمک کردند

خبرگزاری دید: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت موقت طا-لبان در دیدار با سفیر ترکیه گفته است که کشورش به کمک ترکیه نیاز دارد.
به نقل از آناتولی، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت موقت طا-لبان به تازگی در دیدار با جهاد ارگینای سفیر ترکیه خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر انقره در افغانستان شده است.

عبدالکبیر با بیان این‌که دوستی ترکیه و افغانستان ریشه‌های دیرینه دارد، از فعالیت‌های آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان استقبال کرد.
وی گفته است: زنان در افغانستان در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مشغول به کار هستند و آموزش دختران نیز سال آینده آغاز خواهد شد.
سفیر ترکیه در کابل نیز در این دیدار تاکید کرد که به وسیله هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

ارگینای همچنین درباره فعالیت‌های «تیکا» توضیح داده و تصریح کرده که ترکیه به وزارت زراعت افغانستان، بذر گندم ارسال کرده است.
وی افزوده است: بازرگانان ترک مایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند و برخی از آن‌ها هفته‌های آینده به افغانستان سفر خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا