آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان به شرکت‌های هواپیمایی: بهای تکت کابل-اسلام‌آباد را کاهش دهید

خبرگزاری دید: وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان از شرکت‌های هواپیمای پاکستان (پی‌آی‌ای) و کام‌ایر خواسته است که قیمت تکت‌های پرواز کابل – اسلام‌آباد را کاهش دهند.


در اطلاعیه‌ای که امروز پنج‌شنبه( ۲۲ میزان) از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان منتشر شده، آمده است که قیمت تکت‌ها در این مسیر توسط این شرکت‌های هوایی باید «مطابق به معیار تکت» که قبل از تسلط طا-لبان بر افغانستان بود، تنظیم شود.


در اطلاعیه هشدار داده شده است که در صورت تخلف، پروازهای شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان و شرکت هوایی کام‌ایر در مسیر کابل – اسلام‌آباد و برعکس آن، توقف داده می‌شود.
وزارت ترانسپورت و هوانوردی طا-لبان از مسافرین و مراجعین هم خواسته است در صورت بلند بودن قیمت تکت در این مسیر با این وزارت همکاری و اسناد مستند ارایه کنند.
این درحالی است که قبل از این شهروندان کشور که به پاکستان سفر کرده‌اند، گفته بودند که قیمت هر تکت شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان و شرکت هوایی کام‌ایر برای پرواز به سلام‌آباد به شدت افزایش یافته است.
به گفته‌ آنان، قمیت هر تکت شرکت هوایی بین‌المللی پاکستان در این مسیر که در گذشته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دالر بود، تا دوهزار و ۵۰۰ دالر در روزهای اخیر افزایش یافته است.
در مسیر کابل – اسلام‌آباد و برعکس آن بعد از سقوط افغانستان به دست طا-لبان، تنها این دو شرکت هوایی فعالیت داشته‌اند. هم‌اکنون مسیر زمینی پاکستان به‌روی رفت‌وآمد شهروندان کشور مسدود است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا