آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

طا-لبان: ۳۸ تن در اثر حوادث طبیعی در کشور جان باخته است

خبرگزاری دید: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طا-لبان می‌گوید از ۱۳ جدی تاکنون در پی جاری شدن سیلاب‌ها و زمین‌لرزه اخیر در ۱۰ ولایت کشور، دستکم ۳۸ تن جان باخته‌ است. آژانس باختر گزارش داده است که در این حوادث، ۵۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌ است.

محمد نسیم حقانی آمر روابط عامه وزارت حوادث طا-لبان گفته است که در این رویداد ها بیش از ۸۰۰ هزار خانه به صورت قسمی و کلی تخریب شده است.
مقام‌های طا-لبان هم‌چنین گفته‌اند برای خانواده‌های جان باختگان ۵۰ هزار و برای زخمی‌های این حوادث، ۲۵ هزار افغانی کمک توزیع شده است.
پیش ازاین هم طا-لبان تلفات زلزله بادغیس را ۲۸ تن عنوان کرده و از نهاد‌های کمک‌رسان خواستار کمک به آسیب‌ دیدگان شدند.
انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی طا-لبان روز سه شنبه ۲۸ جدی به خبرنگاران گفته بود: «حادثه در محلی دوردست رخ داده و معلومات هنوز نهایی نیست و ممکن است آمار تلفات بالا برود».
معاون سخنگوی طا-لبان افزوده بود که روز دوشنبه دو زلزله در بادغیس صورت گرفته که در نتیجه آن نزدیک به ۱۰۰۰ خانه تخریب شده و خسارات هنگفتی به باشندگان محل وارد کرده‌ است.
مقامات طا-لبان گفته‌اند که نهادهای کمک‌رسان دولتی به محل اعزام شده و تلاش‌ها برای رساندن کمک‌ها به باشندگان محل و آسیب‌‎دیدگان جریان دارد.
دفتر تنظیم کمک‌های ملل متحد در افغانستان (اوچا) نیز گفته بود که در این حادثه، تاکنون ۲۶ نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا