آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

معاون رییس جمهور:

طرح امنیتی غرب کابل رد نشده، زیر بررسی کارشناسی قرار دارد

خبرگزاری دید: معاون دوم ریاست‌ جمهوری می‌گوید که یا نهادهای امنیتی طرح امنیتی غرب کابل را بپذیرند یا خود در همراهی با مردم امنیت را تامین کنند. او افزوده که طرح امنیتی برای غرب کابل که در مشورت نزدیک با مردم تهیه شده بود، رد نشده و اکنون تحت بررسی و کارشناسی قرار دارد.


سرور دانش روز جمعه( ۱۴ جوزا) در اعلامیه‌ای گفت که این طرح پیوسته تعقیب و مشورت‌ها با مردم، شورای علما و دیگر نهادهای مردمی ادامه می‌یابد.
در این اعلامیه آمده است که نهادهای امنیتی یا طرح ارائه‌شده از سوی نهادهای مردمی را بپذیرند و یا خود طرح مناسبی را تهیه و با کمک مردم تطبیق کنند.
طبق این اعلامیه، تمام اقشار جامعه حاضر به هر نوع همکاری با نهادهای امنیتی هستند.
آقای دانش گفته است که نهادهای امنیتی و کسانی که در حکومت به ‌طور مستقیم مسئولیت تأمین امینت را بر عهده دارند، مکلفند که در قبال حوادث مکرر «کشتار و نسل‌کشی» در غرب کابل هرچه سریع‌تر اقدام کرده و به مردم پاسخگو باشند.
سرور دانش در پنجم جوزا در دیدار با شماری از ساکنان ولایت دایکندی گفته بود که طرح‌هایی برای تأمین امنیت مناطق مرکزی و غرب کابل را در مشورت نزدیک با مردم تهیه و به رییس‌ جمهور غنی فرستاده است.
روز گذشته اما، محمد محقق مشاور ارشد رییس ‌جمهور در صفحه‌ رسمی فیسبوک خود از رد طرح امنیتی برای غرب کابل خبر داد و آن‌را پرسش‌برانگیز خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا