آخرین اخبارجهان

از سوی مجلس نمایندگان امریکا

طرح تحریم روسیه، ایران و کوریای شمالی تصویب شد


مجلس نمایندگان امریکا روز گذشته با ۴۱۹ رای موافق در مقابل ۳ رای مخالف طرح تحریم علیه ایران، روسیه و کوریای شمالی را تصویب کرد.
این طرح، تحریم‌هایی را علیه ایران برای مقابله با «برنامه موشک‌های بالستیک»، «نقض حقوق شهروندان» و «فعالیت‌های سپاه پاسداران» وضع می‌کند. تحریم‌های روسیه نیز در ارتباط با بحران اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه به این کشور خواهند بود. همچنین کوریای شمالی به دلیل «شلیک موشک‌های بین قاره‌ای» تحت تحریم قرار می‌گیرد.
به نقل از یورونیوز، این طرح به دولت امریکا اجازه می‌دهد شرکت‌های خصوصی که تحریم را نقض می‌کند به صورت یک‌جانبه مجازات کند، موضوعی که موجب ناخشنودی برخی کشورهای اروپایی شده است. پیش‌تر سخنگوی کمیسیون اروپا، اتحاد گروه ۷ در وضع تحریم را حیاتی دانسته و گفته بود که هر تحریم و مجازاتی علیه روسیه باید در چهارچوب موافقتنامه مینسک انجام شود. احتمال دارد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست بعدی خود بر سر «پاسخ به تحریم‌های یک جانبه‌ امریکا» تصمیم‌گیری کنند.
این مصوبه به رییس‌جمهور امریکا اجازه می‌دهد که شرکت‌های خصوصی را که در زمینه خط لوله گاز با روسیه همکاری می‌کنند، مجازات کند، به همین دلیل نحوه اجرای آن موجب نگرانی بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه آلمان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا