آخرین اخبارافغانستانروند صلح

عالمان دینی هرات خواستار «آتش‌بس» و قطع دست «کفار» در روند صلح شدند

عالمان دینی در هرات در یک گرد همایی بزرگ، خواستار تامین آتش‌بس و قطع دست خارجی‌ها در روند صلح شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالمای حوزه غرب کشور با نزدیک شدن آغاز دور دوم مذاکرات میان حکومت و طالبان در یک نشست بزرگ در هرات، از طرفین گفت‌وگو کننده خواستار مطرح کردن آتش‌بس و قطع کردن دست «کفار» در صلح شدند.
مولوی خداداد صالح رییس شورای علمای حوزه غرب کشور، در این نشست از طالبان و حکومت خواست تا از «جنگ و کشتار» دست بکشند و برای آبادی، پیش‌رفت و تأمین صلح در کشور در دور دوم مذاکرات صلح، انعطاف بیش‌تری نسبت به دور اول داشته باشند.
او جنگ در کشور را «ناروا و خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی» می‌داند و آن را «جنگ کشورهای بیگانه» می‌خواند که بر مردم افغانستان تحمیل شده است. این عالم برجسته دینی در غرب کشور، پافشاری دارد که عالمان دین «نه از طالبان حمایت می‌کنند و نه هم از حکومت»، اما دوام جنگ ناروا و برادرکُشی است.
در همین حال، رییس ارشاد، حج و اوقاف هرات، تأکید دارد که مردم افغانستان، سزاوار زندگی آرام هستند و جنگ جاری در کشور از بیگانگان است و باید به آن خاتمه داده شود. به گفته او، اسلام همواره پیروانش را به صلح و بردباری هدایت کرده است.
در پایان این گردهمایی‌، عالمان دین حوزه غرب کشور با صدور قطع‌نامه‌ای حمایت‌شان را از دور دوم گفت‌وگوهای صلح اعلام کردند و خواهان برقراری صلح و پایان جنگ و خون‌ریزی در کشور شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا