آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

عاملان ترور رحمت‌الله نیکزاد بازداشت شدند

ریاست امنیت ملی از بازداشت دو تن به اتهام ترور رحمت‌الله نیکزاد رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی خبرداد. این ریاست در خبرنامه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده گفته است که این دو تن همچنان یک عضو محکمه غزنی و دو کارمند مستوفیت آن را را نیز ترور کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست امنیت ملی امروز پنجشنبه(۱۱جدی) با نشر خبرنامه‌ای از بازداشت دو تن در پیوند به ترور رحمت‌الله نیکزاد خبرداده است.
در خبرنامه ریاست امنیت ملی تصریح شده که این دو تن از جمع زندانیان طالبان هستند که چندی قبل رها شده بودند.
در خبرنامه آمده: «حمیدالله فرزند عبدالحبیب و ذکرالله فرزند عبدالخلیل مجرمین متکرر و از جمله رها شدگان در جمع پنج هزار زندانی گروه طالبان بودند که دوباره به گروپ تروریستی قاری عبید مسئول ترورهای هدفمند در شهر غزنی جذب و درجریان دوماه گذشته رحمت الله نیکزاد، یکتن قاضی و دوتن کارمندان مستوفیت ولایت غزنی در آن ولایت را ترور نموده‌اند».
امنیت ملی همچنان گفته است که این متهمان به به جرم خویش اعتراف کرده و افزون بر ترور، در بعضی ماین گذاری‌ها در ولایت غزنی نیز دست داشته‌اند.
گفتنی است که در این اواخر ترور هدفمند فعالان مدنی و خبرنگاران به گونه بی‌پیشینه افزایش یافته و امنیت ملی گروه طالبان و شبکه حقانی را مسئول ۹۰ درصد این ترورها می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا