آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

اتحادیه اروپا:

عاملین قتل‌های اخیر در افغانستان باید شناسایی و محاکمه شوند

اتحادیه اروپا در واکنش به قتل‌های هدفمند چند ماه اخیر می‌گوید که عاملین این جنایات و وابسته‌های آن باید محاکمه شوند و خشونت‌ها در این کشور باید توقف یابد.
به گزارش خبرگزاری دید، اتحادیه اروپا به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که افغانستان در ماه‌های اخیر شاهد یک روند نگران‌کنندۀ از حملات هدفمند سیستماتیک و قتل روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق بشر، نمایندگان جامعه مدنی و کارمندان دولت است.

در بیانیه آمده است: «آن‌ها زندگی خود را بدون ترس و با فروتنی وقف منافع مشترک و پیشبرد حقوق بشر، دموکراسی و انسانیت در افغانستان کردند».
بیانیه با بیان اینکه اتحادیه اروپا انتظار دارد تحقیقات شفاف و کاملی از همۀ این حملات و ترورها انجام شود، تأکید کرد: «مرتکبان و دستوردهندگان این جنایات، صرف نظر از وابستگی، باید در دادگاه‌های عادلانه محاکمه شوند».
اتحادیه اروپا در ادامه می‌گوید که خانواده‌ها و آن‌هایی که عزیزان خود را در این خشونت ظالمانه از دست داده‌اند، مستحق عدالت هستند.
این اتحادیه با تأکید بر اینکه این حملات به فضای ترس و سرکوب کمک می‌کند و مانع توسعه افغانستان می‌شود، افزود: «خشونت باید متوقف شود».
گفتنی است که یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، رحمت‌الله نیکزاد رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی، ملاله میوند و یما سیاوش از جمله اعضای جامعه مدنی و رسانه‌های کشور بودند که طی چند هفته اخیر در حملات هدفمند کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا