آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

ششمین نشست کمیته رهبری شورای مصالحه ملی؛

عبدالله: بی‌اتفاقی و فساد اداری سبب تاخیر کمک‌های امریکا و متحدانش شده است

خبرگزاری دید: ششمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی در ارگ برگزار شد. در این نشست داکتر عبدالله رییس شورای مصالحه ملی گفته، بایدن گفت که کمک‌های امریکا و متحدانش زمانی موثر است که اتحاد و اتفاق در افغانستان وجود داشته باشد.


داکتر عبدالله که امروز چهارشنبه(۹سرطان) در ششمین نشست کمیته رهبری شورای مصالحه ملی در ارگ اشتراک کرده بود، گفت جو بایدن رییس ‌جمهور امریکا به هیئت افغانستان در واشنگتن گفته است که هر وقتی که امریکا متحدانش را برای کمک به افغانستان تشویق می‌کند، آنان بی‌اتفاقی و فساد اداری را دلیل می‌آورند.


به‌ گفته‌ او، جو بایدن گفته است که اجماع مردم افغانستان امریکا و متحدانش را کمک می‌کند تا به افغانستان و مردم این کشور کمک کنند و این کمک‌ها بیشتر موثر تمام شود.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افزود که اکنون مسئولیت به عهده بزرگان و رهبران سیاسی در داخل کشور است که متحد شوند. او گفت که در فُرصت و وضعیت کنونی، ضرورت به این نیست که کسی در بیرون از افغانستان «از ما بخواهد که شما متحد باشید».


رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت که خروج نیروهای خارجی از افغانستان با خلاهایی به همراه بوده و طالبان با استفاده از این خلاها، جنگ را در کشور تشدید کرده‌اند.
آقای عبدالله گفت که در حال حاضر مسئله‌ بقای افغانستان مطرح است و بزرگ‌ترین کاری که می‌توان کرد این است که بزرگان کشور باید سرنوشت مردم را در نظر بگیرند.


او تأکید کرد که مسایلی که باعث اختلاف می‌شود و افراد جنگ‌افروز از آن استفاده می‌کند، شناسایی و از آن جلوگیری شود.
عبدالله گفت که پیام امریکا این بوده است؛ درحالی که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج می‌شوند، حمایت امریکا از افغانستان و مردم این کشور ادامه می‌یابد. طرف امریکایی گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان تنها طرفی است که با آن تعامل مشروع دارد.


مقام‌های امریکایی همچنین گفته‌اند که خواستار صلح در افغانستان اند و موانع و مشکلاتی را که در راستای تأمین صلح وجود دارد، نیز می‌دانند.


این نشست کمیته رهبری شورای مصالحه ملی پس از سفر رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله به واشنگتن صورت می‌گیرد. در آن سفر مقامات افغانستان با برخی از بلندپایه ترین مقامات امریکا، از جمله جو بایدن رییس جمهور و نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان کانگرس آن کشور دیدار داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا