آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

عبدالله: ترور و کشتار راه رسیدن به صلح نیست

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که اگر طرف فکر می‌کند که با کشتار مردم بی‌گناه و فعالان حقوق بشری توانایی‌اش را به نمایش می‌گذارد، این یک خطای محاسباتی است و راه رسیدن به صلح را دشوار می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی امروز چهارشنبه( ۲۹ دلو) در مراسم گشایش کمیسیون حقوق بشر شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت: ترورهای هدفمند فعالان حقوق بشر، فعالان رسانه‌ای و مردم ملکی کسی را به قدرت نمی‌رساند، تنها راه آن گفت‌وگو و مذاکره است.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افرود: متأسفانه در این اواخر ترورهای هدفمند زیاد شده و فعالان حقوق بشر را مورد حمله قرار می‌دهند.
او بیان کرد که «اگر طرف فکر می‌کند که با کشتار مردم بی‌گناه و فعالان حقوق بشر توانایی‌اش را به نمایش می‌گذارد، این یک خطای محاسباتی است و راه رسیدن مسالمت‌آمیز به صلح را دشوار می‌سازد. هدف گرفتن مردم بی‌گناه از هر نگاه مردود است».
عبدالله تأکید کرد که طالبان باید بدانند که راه رسیدن به صلح، از طریق گفت‌وگو میسر و جای بحث‌های مهم و اساسی میز مذاکره است، نه میدان جنگ، خون‌ریزی و ایجاد وحشت.
این درحالی است که اخیراً ترور و قتل‌های هدفمند در شهر کابل و برخی ولایات به شدت افزایش یافته و حکومت گروه طالبان را متهم اصلی آن می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا