آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

عبیدالله/عکرمه از طراحان ترور مولوی نیازی و مفلح بازداشت شد

ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت عبیدالله مشهور به عکرمه عضو داعش و از طراحان ترور مولوی ایاز نیازی و مولوی مفلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست امنیت ملی کشور در خبرنامه‌ای که امروز پنجشنبه(۲۰سنبله) به خبرگزاری دید فرستاده، از بازداشت عبیدالله مشهور به عکرمه عضو گروه داعش و از طراحان ترور مولوی ایازی و مفلح در کابل خبر داده است.
ریاست امنیت ملی نگاشته است: عبیدالله مشهور به عکرمه از اعضای شبکه تروریستی حقانی بود که آموزش‌های تروریستی و استخباراتی را در وزیرستان شمالی فرا گرفت و برای اجرای عملیات تروریستی روانه افغانستان شد.
خبرنامه حاکی است که این طراح حملات تروریستی پس از ظهور داعش به این گروه پیوست و چنیدین حمله انتحاری و تروریستی را برای داعش انجام داد.
در خبرنامه تصریح شده که او به ترور مولوی ایاز نیازی و مفلح اعتراف نموده و هنگامی که قصد حمله بر مسجدی را در کندز داشت، بازداشت شده است.
در ویدئویی که امنیت ملی از اعترافات او پخش کرده، عبیدالله می‌گوید که از سوی گروه داعش مسئول عملیات در شمال گماشته شده و برایش گفته شده بود که مساجد هدف، از مساجد ضرار است و علیه اسلام در آن‌ها تبلیغ می‌شود.
ریاست امنیت ملی از عبیدالله مشهور به عکرمه، از تعبیر در کنار شهاب المهاجر یاد نموده و این نشان می‌دهد که او یکی از رهبران مهم گروه داعش در افغانستان بوده است.
با این حال، هنوز پاسخ بسیاری از حملات تروریستی داعش بر مساجد و گردهمایی معلوم نیست و کسی در پیوند به آن بازداشت نشده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا