آخرین اخبارافغانستانسیاست

معترضان در کابل:

عدم تصویب بودجه کشور را به فلاکت می‌اندازد

گزارش از رسول شهزاد

ده‌ها تن از فعالان جامعه مدنی در پیوند به تصویب نشدن بودجه مالی سال ۱۴۰۰ از سوی مجلس نمایندگان، می‌‎گویند که مجلس طرح بودجه سال آینده را به گروگان گرفته و در صورت عدم تصویب بودجه کشور دچار بحران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، شماری از فعالان مدنی در یک گردهمایی در مقابل پارلمان از نمایندگان مجلس خواستار تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ شدند و گفتند که اگر بودجه تصویب نشود، کشور سقوط می‌کند و زمینه بروز چالش‌های بیشتر در جامعه فراهم می‌شود.
زهره امینی فعال مدنی که در این گردهمایی شرکت کرده بود، گفت: اختلافات میان ارگ و مجلس نمایندگان اوضاع را به نفع طالبان رقم می‌زند و زمینه مداخله و سودجویی‌های کشورهای منطقه را در کشور فراهم می‌کند.
این فعال مدنی در ادامه گفت که ما به ارزش‌های دموکراتیک باورمند هستیم و بروز اختلافات میان سیاسیون در یک نظام دموکراتیک یکی از اصل‌ها است، ولی از آنجایی که کشور ما در یک شرایط حساس قرار دارد، ارگ ریاست جمهوری و پارلمان کشور باید اختلافات را کنار بگذارند و برای مقابله با دشمن افغانستان دوشادوش همدیگر کار کنند.

در قطعنامه‌ای که از سوی این فعالان مدنی خوانده شد، آمده است که تصویب نشدن بودجه از سوی مجلس نمایندگان کشور را به سوی تباهی و فقر و بدبختی می‌برد. این معترضان از ارگ ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان خواستند که اختلافات را کنار بگذارند و بودجه مالی سال ۱۴۰۰ را به تصویب برسانند.
آنها می‌گویند که سربازان، معلمان و تمامی کارمندان دولتی در بخش‌های مختلف دو ماه می‌شود که معاش دریافت نکردند و سربازان ما در خط مقدم از منافع ملی دفاع می‌کنند، ولی خانواده‌های‌شان نان خوردن ندارند.
گفتنی است که پیشتر دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که پیش‌نویس سوم بودجه سال مالی ۱۴۰۰ با تغییرات و پیشنهادات مطرح شده، از سوی کابینه تأیید شده است.
او ابراز امیدواری کرده که مجلس نمایند‌گان طرح سوم بودجه را تصویب کند.
معاون سخنگوی ریاست جمهوری در مورد تغییراتی که در پیش‌نویس سوم بودجه اعمال شده، جزئیات بیش‌تر نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا