آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

عراقچی: از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم

خبرگزاری دید: دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران با مسئول دانستن امریکا نسبت به اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان تاکید کرده که موضع کشورش پی‌گیری رویکر منطقه‌ای برای حل مسائل افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در کابل، تضمین امنیت افغانستان و مناطق مرزی با ایران است.

به نقل از ایرنا، عباس عراقچی این اظهارات را روز یک‌شنبه(۱۴ قوس) در دیدار با مِتِ کنودسن معاون نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان مطرح کرده است.
دو طرف در این دیدار در مورد وضعیت جاری افغانستان، نگرانی‌های امنیتی، تروریزم، داعش و آینده‌ حکمرانی در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران بر حمایت این کشور از نقش سازمان ملل در کمک به مردم افغانستان تأکید کرده و افزوده است که تهران به مسائل افغانستان توجه ویژه دارد و رییس‌ جمهور رییسی نماینده‌ ویژه در امور افغانستان تعیین کرده است.
در همین حال، مِتِ کنودسن معاون نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان در این دیدار از نقش‌آفرینی «موثر» ایران در موضوع افغانستان و پذیرش آوارگان و پناهنگان افغانستان قدردانی کرده و بر ضرورت حفظ و تداوم رایزنی‌های سازمان ملل با ایران درباره‌ این موضوع تأکید کرده است.
گفتنی است که ایران پیش از این نیز همواره از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان حمایت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا