آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاستمصاحبه

اسماعیل خان:

عربستان از امریکا سلاح می‌خرد تا به دست داعش برسد!

امیر محمد اسماعیل خان عضو برجسته جعمیت اسلامی افغانستان در گفت‌وگویی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری دید می‌گوید: در حال حاضر بیشتر  اختلافات  داخلی و مذهبی اخیر از سوی اَبر قدرت‌های جهان مخصوصاً امریکا در افغانستان طرح‌ریزی می‌شود، تا منافعی که دارند به آن برسند.

این رهبر جهادی در این گفت‌وگو پرده از شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی «روسیه و امریکا»  در جهان برداشت و گفت که عربستان از جمله کشورهای هم‌پیمان با امریکا است و جنگ‌افزارهای نظامی دست داشته عربستان از امریکایی‌ها نیز خریداری می‌شود.

این حرف‌ها در حالی است که عربستان از سوی برخی کشورها متهم به حمایت مستقیم از گروه‌های افراطی به ویژه القاعده، طالبان و در حال حاضر گروه تروریستی داعش در افغانستان بوده و گفته می‌شود که سلاح‌های دست داشته این گروه‌ها توسط عربستان توزیع می‌شود.

این عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی خاطر نشان کرد روسیه و امریکا دو اَبر قدرت جهان هستند و از درگیری و نزاع‌های مذهبی در افغانستان استفاده زیاد به دست می‌آورند، تا کشور و منافع شان در این زمینه تامین شود. 

رهبر جهادی ادامه می‌دهد پایگاه‌های بزرگ نظامی امریکا در عربستان سعودی می‌باشد که عربستان به گونه‌ دیگری، جنگ‌ها را در کشورهای اسلامی به وجود می‌آورد.

برای خیلی از افراد سوال مطرح می‌شود که جنگ‌افزارهایی که عربستان از امریکا خریداری می‌کند در دست کی‌ها است، آیا گروه‌های تروریستی همچون داعش از این سلاح‌ها در میدان‌های نبرد استفاده‌ دارد؟

موصوف می‌افزاید در حال حاضر جنگ فعلی کشور از سوی کشورهای همسایه به ویژه پاکستان رهبری می‌شود، تا ناامنی‌ها در افغانستان افزایش یابد.

به گفته وی، پاکستان تروریزم و شورشیان طالب را در افغانستان حمایت می‌کند و کشورهای منطقه هم با پاکستان در این باره هم‌پیمان شده‌اند، تا آرمان اصلی آن کشور به مرحله نهایی رسیده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا