آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

عربستان و دردسر خاشقجی؛ شاهزاده سعودی منتقد بن سلمان، از زندان آزاد شد

خالد بن طلال شاهزاده سعودی که به خاطر انتقاد از عملیات مبارزه با فساد و سرکوب از سوی بن سلمان ولیعهد سعودی، بازداشت شده بود از زندان آزاد شده است.


خالد بن طلال شاهزاده سعودی که به خاطر انتقاد از عملیات مبارزه با فساد و سرکوب از سوی بن سلمان ولیعهد سعودی، بازداشت شده بود از زندان آزاد شده است.
خانواده شاهزاده خالد بن طلال، عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که او را در کنار خانواده‌اش نشان می‌دهد.
ولید بن طلال هم سال پیش به همراه شماری از شاهزادگان سعودی برای مدتی در چارچوب عملیات «ضد فساد» در بازداشت بود که بنا به گزارش‌ها، عده‌ای از این افراد پس از پرداخت مبالغ کلانی بالغ بر یکصد میلیارد دالر آزاد شدند.
آزادی این شاهزاده سعودی زمانی صورت می‌گیرد که فشارها بر حکومت سعودی به دلیل قتل جمال خاشقجی؛ روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد این کشور شدت گرفته است.
تحلیلگران می‌گویند که به نظر می‌رسد مقام‌های سعودی برای کاستن از تنش‌ها و فشارهای کنونی، به چنین اقداماتی روی آورده‌اند و به دنبال جلب حمایت اعضای خانواده حاکم هستند.
تصاویر دیگری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شاهزاده خالد را در حال بوسیدن پسرش نشان می‌دهد که در چند سال گذشته در کوما بوده است.
دولت عربستان هیچ توضیحی در مورد بازداشت و آزادی او نداده است؛ اما روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که این شاهزاده سعودی یازده ماه در بازداشت بوده است.
دلیل بازداشت او به گفته این روزنامه، انتقاد از بازداشت گسترده اعضای خاندان حاکم، وزرا و تجار بر سر ادعاهای مربوط به فساد بوده است.
این افراد که تعداد شان به بیش از ۲۰۰ نفر می‌رسید در هوتل‌هایی در ریاض از جمله هوتل تجملی و ۵ ستاره ریتس نگه داشته می‌شدند.
دلیل بازداشت این افراد به گفته کارشناسان، مستحکم‌تر کردن پایه‌های قدرت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود که به دنبال قتل جمال خاشقجی، اکنون تحت فشارهای شدید قرار دارد و گفته می‌شود در آستانه حذف از سیاست عربستان واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا