آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور در باره استاد ربانی: رهبر شهید فرار نکرد و کشور را در بحران تنها نگذاشت

عطامحمد نور از سیاسیون کشور با نشر پیامی به مناسبت دهمین سالروز ترور استاد ربانی، گفته است که او در اوج قدرت کشور را مثل اشرف غنی ترک نکرد و سنت نیکو انتقال مسالمت آمیز قدرت را به میراث گذاشت.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور از سیاسیون کشور روز دوشنبه(۲۹ سنبله) با نشر پیامی در صفحه فیسبوکش نسبت به ترور برهان الدین ربانی رییس دولت اسلامی گفته که ده سال در نبود او سالیان اندوهباری بوده است.
آقای نور در این پیام نوشته: «ده سال از شهادت پیشوای بزرگ جهاد ‌و مقاومت، رهبر فقید جمعیت اسلامی، رییس جمهور‌ اسبق دولت اسلامی ‌و نخستین رییس شورای عالی صلح گذشت و‌ این سال‌ها چقدر تلخ ‌‌و اندوهبار بود».
به باور آقای نور، « رهبر پیشین جمعیت اسلامی یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی همانا انتقال مسالمت آمیز قدرت را رقم زد و این سنت نیکو را پایه گذاری کرد. او در اوج قدرت، مانند رییس جمهور غنی فرار نكرد و مردمش را در وضعيت بد قرار نداد، كشور را تباه و داشته ها را از هم نپاشيد، بلكه به انتقال نرم قدرت متوسل شد و در دولت سازی مدرن نقش برجسته‌یی ایفا کرد و از همین سبب است که تاریخ در مورد او قضاوت خوب‌کرده است».
گفتنی است که از این روز همه سال در کشور به عنوان هفته شهید یادبود می‌شد، اما در سال جاری به دلیل حاکمیت طالبان در کابل، به گونه رسمی تجلیل نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا