آخرین اخبارافغانستانسیاستفرهنگ عامه

عطامحمد نور فراخوان داد

عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۰ خورشیدی، میله نوروز و پنجهزار و هفتصدمین سالروز بنیانگذاری بلخ، فراخوانی در پیوند به جشن نوروز، تاریخ بلخ و فرهنگ سرزمین آریانای کهن منتشر کرده و از نویسندگان و پژوهشگران خواسته که با عناوین پیشنهادی آثاری در پیوند به تاریخ و تمدن بلخ بنویسند.

عطا محمد نور
به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در فراخوانی فرهنگی، از نویسندگان و پژوهشگران خواست که آثاری تحقیقی-علمی در پیوند به تاریخ و تمدن و فرهنگ بلخ خلق کنند.
در این فراخوان گفته شده: در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۰ خورشیدی، پنجهزار و هفتصدمین سال بنیادگذاری بلخ و جشن نوروز جمشیدی آریایی، قرار است شماری از آثار تحقیقی و تاریخی مرتبط با تاریخ بلخ باستان و تمدن اسلامی از سوی پژوهشگران و نویسندگان عرصه تاریخ و ادبیات نگارش یافته و به حمایت عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی چاپ شود.
در این فراخوان آخرین مهلت انتخاب عنوان برای نگارش اثر، ۱۰ دلو-بهمن معین شده و تاکید شده که نویسندگان و پژوهشگران باید اثر خویش را به گونه تحقیقی- علمی بنویسند.
گفتنی است که در این فراخوان در کنار عناوین پیشنهادی، گفته شده که استاد دانشگاه و پژوهشگران بنام کشور می‌توانند عنوان‌های را نیز پیشنهاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا