آخرین اخبارافغانستانسیاست

قاضی محمدامین وقاد درگذشت؛

عطامحمد نور: مرحوم وقاد نقش بارزی در تحولات کشور داشت

قاضی محمدامین وقاد از چهره‌های جهادی، سیاسی و عضو پیشین شورای عالی صلح کشور درگذشت. جلال‌الدین وقاد پسر محمد امین وقاد خبر درگذشت پدر خود را تایید کرده است. عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در پیامی او را یکی از چهره‌های تاثیرگذار در تحولات کشور خوانده است.


به گزارش خبرگزاری دید، جلال‌الدین وقاد پسر محمد امین وقاد خبر فوت پدرش را تأیید کرده است؛ هرچند او دلیل فوت قاضی وقاد را مشخص نکرده، اما گزارش شده است که آقای وقاد به ‌دلیل مشکلات قلبی و تنفسی فوت کرده است.
قاضی محمد امین وقاد از چهره‌های جهادی و سیاسی کشور نقش برجسته‌ای در جهاد و مقاومت داشت. در سال‌های پسین عمرش به عنوان عضو ارشد شورای عالی صلح و رییس اتحاد شوراهای حزب اسلامی فعالیت کرد.
در گذشت قاضی محمدامین وقاد واکنش برخی رهبران سیاسی را نیز به دنبال داشته است. از این میان عطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی در یادداشتی نسبت به درگذشت او ابراز تاسف کرده است.
آقای نور نگاشته است: «با تاسف فراوان مطلع شدم که یکی از رهبران معظم جهاد، از پیش‌گامان نهضت اسلامی، عالم فقیه و انسان آگاه، قاضی محمد امین وقاد به رحمت حق پیوسته است».
او علاوه کرده است: «مرحوم قاضی محمد امین وقاد از آوان تاسیس نهضت اسلامی نقش بارزی در تحولات کشور داشت. در جهاد مقدس به عنوان یک شخصیت برجسته و رهبر و در سال‌های پسین به عنوان عضو ارشد شورای عالی صلح و رییس اتحاد شوراهای حزب اسلامی فعالیت‌های چشم‌گیری داشت. او بخش اعظم عمرش را در مبارزه سپری کرد».
قاضی محمد امین وقاد از چهره‌های برجسته در نظام پسا طالبانی نیز به شمار می‌رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا