آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

عطا محمد نور رهبری جنگ شمال را علیه طالبان به دوش گرفت

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی پس از نشست مشترک با مارشال دوستم، نمایندگان احزاب مختلف و مقامات نظامی و ملکی ولایت بلخ و سپاه ۲۰۹ شاهین فرماندهی کل نیروهای مقاومت علیه طالبان را به دوش گرفت.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی در نشست مشترک با مارشال دوستم و مقامات ملکی و نظامی شمال و ولایت بلخ، فرماندهی عملیات‌های جنگی را به دوش گرفت. مارشال دوستم نیز تمام جبهات جنگ را نظارت کرده و مشوره های لازم را می‌دهد.


در این نشست مشترک که عبادالله عباد معاون ریاست عمومی امنیت ملی٬ محمد فرهاد عظیمی والی ولایت بلخ٬ جنرال ذبیح الله مهمند فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین٬ فرمانده پولیس ولایت بلخ٬ رییس امنیت ملی ولایت بلخ و نمایندگان احزاب سیاسی در بلخ حضور داشتند گفتند: هماهنگی و انسجام بسیج ملی در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی برای مبارزه با طالبان در شهرهای میمنه٬ مزارشریف و سایر نقاط شمال کشور باید صورت بگیرد.
آنان می‌گویند تا آخرین قطره خون خود در مقابل دشمنان افغانستان می‌جنگند و از ملت در برابر مزدوران و اجنبی ها دفاع خواهند کرد.


در این نشست رهبری نیروهای مقاومت و بسیج مردمی به استاد عطا محمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی سپرده شد و مارشال عبدالرشید دوستم فقط جنگ را نظارت کرده مشوره های لازم را برای پیروزی در جنگ ارائه می‌کند.


آنان تصمیم گرفتند که چندین مرکز سوق اداره جنگ در نقاط مختلف ولایت بلخ ایجاد نمایند تا حمایت لازم از عملیات های ضد طالبانی صورت بگیرد٬ سپاه ۲۰۹ شاهین٬ ریاست امنیت ملی و فرماندهی پولیس ولایت بلخ مسئولیت تجهیز و اکمال نیروهای مقاومت و بسیج مردمی را بدوش گرفته است.


همچنان مارشال عبدالرشید دوستم و استاد عطا محمد نور به مردم اطمینان می‌دهند که تا آخرین قطره خون خود در برابر طالبان مبارزه خواهند کرد و به آنان اجازه نمی‌دهند که پیشروی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا