آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

عطا محمد نور صخره پولادین جهاد است؛ با توطیه نمی‌شکند

 

رییس حزب نهضت اسلامی؛ استاد عطا محمد نور را خط سرخ مردم افغانستان به ویژه مجاهدین خوانده تصریح کرد که هرگونه توطیه‌سازی علیه آقای نور، نشان‌گر دشمنی با مردم افغانستان بوده و برای مردم قابل تحمل نیست.
رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان تاکید می‌کند که حلقه خبیثه درون ارگ؛ نه در صدد خدمت به مردم بلکه به دنبال راه اندازی دوباره جنگ در افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، حزب نهضت اسلامی افغانستان امروز سه‌شنبه (۳۰عقرب) همایش یک روزه را زیرنام « شکوه ایستادگی در خزان توطیه‌ها» به هدف حمایت از استاد عطا محمد نور با حضور ده‌ها تن از چهره‌های برجسته سیاسی و جهادی کشور، در کابل برگزار کرد.
مولوی مختار مفلح رییس نهضت اسلامی، در مورد توطیه‎سازی علیه عطا محمد نور گفت: جنگیدن با عطا محمد نور جنگاندن سر به صخره پولادین است
مولوی مختار مفلح، در این همایش می‏گوید که یک حلقه خبیثه در درون ارگ شکل گرفته و تمرکز آن دسیسه‌سازی علیه بزرگان سیاسی، رهبران جهادی و مردم افغانستان است.
براساس اظهارات آقای مفلح، ارگ ریاست‏جمهوری و حلقه خبیثه تصمیم دارد تا انتخابات دور قبل ریاست‏جمهوری را که پر از تقلب بود، بار دیگر درانتخابات سال آینده عملی کند.
مولوی مفلح گفت که این حلقه نه به دنبال خدمت به مردم افغانستان بلکه در صدد راه‎اندازی جنگ در کشور است.
نامبرده، برنامه خلع سلاح مجاهدین، حذف فیزیکی چهره‌های جهادی، به حاشیه کشاندن و بدنام‎سازی چهره‌های سیاسی و نفاق‎اندازی میان اقوام را از جمله برنامه‌هایی خواند که این حلقه، تاکنون در کشور پیاده و عملی کرده است.
به باور آقای مفلح، این حلقه از زمانی که درنظام سیاسی افغانستان نقش گرفته، همواره دارایی‌های مردم و اموال عمومی را غارت کرده و به جای فقرزدایی و تامین امنیت؛ تلاش کرده که فقر و ناامنی را نهادینه بسازد.
آقای مفلح با اشاره به برنامه‌های تازه‏ای که از سوی ارگ به منظور دسیسه‎سازی علیه استاد عطامحمد نور والی بلخ، روی دست گرفته شده نیز بیان داشت که این دسیسه‌ها به منظور تضعیف این رهبر مردمی و به حاشیه کشیدن وی طراحی شده که بیش از پیش یک برنامه ناکام خواهد بود.
رییس حزب نهضت اسلامی افغانستان افزود که افراد وابسته به حلقه خبیثه درون ارگ به هیچ قوم و گروهی در داخل افغانستان وابستگی و تعهد نداشته و از سفارتخانه‌های غربی پول دریافت می‌کنند و تنها به آنان متعهدند.
این بزرگ جهادی، خواهان همگرایی مجدد نیروهای مجاهدین، چهره‌های وابسته به جبهه مقاومت و تمام اقوام افغانستان شده تاکید نمود که همه گروه‌های جهادی و متدین باید در برابر دسیسه‎سازی‌های ارگ متحد شوند.
گفتنی است این همایش در حالی در حمایت از عطا محمد نور والی بلخ، رییس اجرایی جمعیت اسلامی و از اعضای برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان صورت می‏گیرد که ۵ شنبه گذشته؛ یک حمله مرگبار بالای هواداران او، دست کم ۲۵ کشته و ۳۶ زخمی برجای گذاشت.
اختر سهیل- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا