اسلایدشواقتصاد و توسعه

عطا محمد نور: ولایت بلخ در سال گذشته ۱۲ میلیارد افغانی عواید داشت

عطا محمد نور، والی ولایت بلخ در مراسم جشن نوروز در مزارشریف، با بیان دستاوردهای ولایت بلخ در عرصه بازسازی گفت: سال گذشته عواید این ولایت بالغ بر ۱۲ میلیارد افغانی بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری دید، جشن باستانی نوروز با برافراشتن عَلم مبارک، در جوار بارگاه منسوب به حضرت علی(ع) در مزار شریف برگزار شد.

در این مراسم، مانند سال‌های قبل ده‌ها هزار تن از مردم کشور از ولایت بلخ و دیگر ولایت‌های دور و نزدیک حضور یافته بودند.

والی بلخ طی سخنانی، کارکرد ده ساله خویش را به شرح و بررسی گرفت و گفت: ده سال قبل در مزار شریف جاده‌ها خاکی و خراب، عواید دولت در تصرف افراد، و قدرت‌های مرکزگریز و مرکزستیز در این ولایت حاکم بودند؛ اما در ده سال تلاش و برنامه‌ریزی وی و همکاری اقشار مختلف مردم بلخ، اکثریت این مشکلات مرفوع شده و بلخ دستاورهای زیادی در عرصه‌های مختلف داشته است.

به گفته آقای نور، انحلال گروه‌های مسلح، مرکزی‌شدن عواید، به صفر رسیدن کشت کوکنار و دستگیری صدها دهشت‌افکن و قاچاقبر،اصلاحات اداری، گسترش فعالیت رسانه‌ها و نهادهای مدنی، افزایش حضور کنسولگری‌ها و دفاتر خارجی، و اعمار پروژه‌های زیربنایی مانند خط آهن، شفاخانه، میدان هوایی و… از جمله دستاوردهای عمده ولایت بلخ در ده سال گذشته بوده‌است.

والی بلخ افزود: در سال مالی ۱۳۹۵ خورشیدی عواید ولایت بلخ بالغ بر ۱۲ میلیارد افغانی بوده‌است.

آقای نور همچنان از تمامی کشورهایی که بخاطر اعمار برنامه‌های بازسازی در ولایت بلخ کمک کرده‌اند، سپاسگذاری کرد. وی همچنان از رییس‌جمهور غنی به‌خاطر تقرر مجددش به عنوان والی ولایت بلخ، تشکر کرد.

گفتنی است در مراسم جشن نوروز امسال، محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین، گل آغا شیرزی، والی سابق قندهار و ننگرهار، شماری از نمایندگان مجلس و مهمانان خارجی، حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا