آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

عفو بین‌الملل از آلمان خواست اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند

اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان نگرانی سازمان عفو بین‌الملل را در پی داشته و این سازمان از جرمنی خواسته که اخراج این پناهجویان را متوقف کند.


اخراج پناهجویان افغانستان از آلمان نگرانی سازمان عفو بین‌الملل را در پی داشته و این سازمان از جرمنی خواسته که اخراج این پناهجویان را متوقف کند.
گفته شده که کشور فنلند به دلیل خطرناک بودن وضعیت امنیتی افغانستان اخراج پناهجویان را متوقف کرده است.
به نقل از دویچه وله، فرانسیسکا ویلمار مسئول امور پناهجویان سازمان عفو بین‌الملل در آلمان از این کشور خواست برنامه بازگرداندن جمعی تعدادی از پناهجویان افغانستانی را در آلمان که قرار است روز سه‌شنبه ۲۰ سنبله (۱۱ سپتامبر) صورت گیرد، سریعاً متوقف کند. این پناهجویان کسانی هستند که تقاضای پناهندگی آنان از سوی مسئولان اداره مهاجرت آلمان رد شده است.
ویلمار گفت:« کابل، پایتخت افغانستان که محل فرود هواپیماهایی است که از آلمان به کشور وارد می‌شوند، از سوی کمیسیون پناهجویان سازمان ملل متحد نیز به عنوان شهری ناامن رده‌بندی شده است. در بازار، در مدرسه، در مطب پزشک و یا در دفتر کار، در همه اماکن آمدوشد، خطر انفجار بمب و عملیات انتحاری مردم را تهدید‌ می‌کند. در هفته گذشته ده‌ها نفر در استادیوم ورزشی کشته شدند.»
بنا به دستورالعمل جدیدی که در جلسه‌ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که هشتم سنبله (۳۰ اگست) به تصویب رسید، به دلیل درگیری‌های مسلحانه و وضعیت بد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی، از کابل به عنوان شهری نام برده شده که محل امنی برای بازگرداندن پناهجویان به افغانستان نیست.
طبق گزارش کمیسیون پناهندگان سازمان ملل متحد، خطر مرگ زندگی روزانه مردم را در کابل تهدید می‌کند.
مسئول امور پناهجویان سازمان عفو بین‌الملل در آلمان با اسناد به این گزارش از مقامات آلمان تقاضا کرد که طرح اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کنند.
بنا به درخواست سازمان عفو بین‌الملل، در هفته گذشته فنلاند نیز برنامه بازگرداندن پناهجویان افغان به کابل را به دلیل وضعیت ناامن و خشونت‌بار افغانستان متوقف کرده است.
از دسمبر سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون آلمان در ۱۶ پرواز در مجموع ۳۴۹ نفر از پناهجویان افغانستانی را که با تقاضای پناهندگی آنان موافقت نشده بود، به کشورشان بازگردانده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا