آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسیاست

عمران خان: امریکا اوضاع را در افغانستان به هم ریخت

نخست‌وزیر پاکستان با انتقاد از سیاست‌های امریکا نسبت به افغانستان گفته است که واشنگتن اوضاع را در این کشور به رهم ریخت.


به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان به تازگی از انگیزه امریکا برای حمله به افغانستان و سپس تلاش این کشور برای یافتن راه‌حل سیاسی با طالبان از موضع ضعف انتقاد کرد و گفت ایالات متحده و ناتو قدرت چانه‌زنی را در افغانستان از دست داده است.
نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری پی‌بی‌اس گفته است: من فکر می‌کنم ایالات متحده واقعاً اوضاع را در افغانستان به هم ریخت.
وی با انتقاد از تلاش امریکا برای یافتن راه‌حل نظامی در افغانستان افزوده است: و کسانی مانند من که مدام می‌گفت هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد، کسانی که تاریخ افغانستان را می‌دانند، به ما گفته می‌شد – به افراد مانند ما ضدامریکایی گفته می‌شد. به من طالبان خان می‌گفتند.
عمران خان با تأسف بیان داشته است زمانی که ایالات متحده متوجه شد، هیچ راه حل نظامی در افغانستان وجود ندارد ، «متأسفانه، قدرت چانه‌زنی امریکایی‌ها یا ناتو (نیروهای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی) از بین رفته است».
نخست‌وزیر پاکستان در ادامه گفته است: اما وقتی آن‌ها نیروها را به حدود ۱۰ هزار نفر کاهش دادند و سپس وقتی زمان خروج را اعلان کردند، طالبان فکر کردند پیروز شده‌اند. و بنابر این، اکنون کشاندن آن‌ها برای مصالحه بسیار دشوار است.
در رابطه به دولت آینده افغانستان، عمران خان می‌گوید که مطمئناً طالبان بخشی از دولت خواهد بود.
این اظهارات را نخست‌وزیر پاکستان در حالی بیان می‌کند که ایالات متحده و ناتو در آخرین مرحله خروج نیروهایش از افغانستان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا