آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلحمنطقه

عمران خان: کلید صلح منطقه در افغانستان نهفته است

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفته است که کلید صلح منطقه در افغانستان نهفته است و اگر هند حرکت کند و اگر مسئله کشمیر حل شود، کل منطقه بهره خواهد برد.


به نقل از جیو تی‌وی، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته در سخنرانی‌اش در نشست افتتاحیه «گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد» از دولت هند خواست برای صلح در منطقه اقدام کند.
نخست‌وزیر پاکستان در این نشست امنیتی با بیان اینکه اسلام‌آباد تمام تلاش‌ خود را برای تسریع روند صلح افغانستان انجام می‌دهد، گفته است: صلح افغانستان نیز برای امنیت ارتباطات منطقه‌ای به ویژه مسیر تجارت از چین به پاکستان تا آسیانه میانه از طریق افغانستان با اهمیت است.
وی افزوده است که بدون صلح در منطقه و بهبود روابط تجاری با کشورهای همسایه، پاکستان نمی‌تواند از موقعیت جئواستراتژیک خود استفاده کند.
عمران خان در رابطه به مسئله کشمیر گفته است: هند نیز از تجارت بیشتر و اتصال به آسیای مرکزی سود خواهد برد. این (کشمیر) است که ما را به عقب نگه می‌دارد. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم، اما هند باید اقدامی انجام دهد. تا زمانی که آن‌ها کاری نکنند، ما نمی‌توانیم به پیش برویم.
گفتنی است که نشست گفت‌وگوهای امنیتی اسلام‌آباد به مدت دو روز (چهارشبنه و پنجشنبه) با حضور مقامات بلندپایه ارتش پاکستان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا