آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانسیاست

فدراسیون ژورنالیستان بازداشت فیض‌الله ‌جلال را از سوی طا_لبان مصداق محدودیت آزادی خواند

خبرگزاری دید: بازداشت فیض‌الله جلال استاد دانشگاه کابل توسط طا-لبان از سوی فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان مصداق محدودیت آزادی بیان خوانده شد.

این فدراسیون روز شنبه( ۱۸ جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته که بیان حقایق و هر آنچه که بر مردم افغانستان می‌گذرد، «کار ایمانی و وجدانی هر افغان است».
در اعلامیه آمده که لازم است تا طا-لبان هر آنچه اتفاق افتاده را مطابق به قانون دسترسی به اطلاعات به مردم افغانستان و جامعه‌ رسانه‌ای توضیح دهند.
فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان ادامه چنین بازداشت‌ها را خلاف موازین حقوق بشری خوانده و از گروه طا-لبان خواسته تا هرچه عاجل فیض‌الله جلال را از بند رها کند و بیش از این نباید آزادی بیان و رسانه‌ها آسیب ببیند.
این فدراسیون همچنین از سازمان ملل متحد، نهادهای بین‌المللی حامی رسانه‌های آزاد جهان و نهادهای حقوق بشری خواسته است تا برای رهایی فیض‌الله جلال تلاش کنند.
فیض‌الله جلال چاشت روز گذشته از خانه‌اش در شهر کابل توسط نیروهای طا-لبان بازداشت شد.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در توییتی گفته که آقای جلال به‌ خاطر توضیحات «چرندیات خود در رسانه‌های اجتماعی» بازداشت شده است.
مجاهد، جلال را متهم کرده است که مردم را «علیه نظام تحریک» و با آبروی مردم بازی می‌کرد. او پیام‌های حساب کاربری منتسب به جلال را نیز منتشر کرده است. اما اینکه حساب کاربری مربوط به جلال است یا خیر، هنوز روشن نیست.
بازداشت جلال واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و حتا کارزاری جهت رهایی او از بند طا-لبان راه‌اندازی شده است.
سازمان عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر بازداشت او را محکوم کرده و خواستار رهایی فوری و بدون قید و شرط او شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا