آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

شورای تشریک مساعی نامزدان:

فردا در مراسم گزینش کمیشنران جدید اشتراک نمی‌کنیم

شورای تشریک مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در یک خبرنامه اعلام کرده که فردا در مراسم گزینش کمیشنران جدید انتخاباتی که در ارگ برگزار می‌شود اشتراک نخواهد کرد. این شورا روند گزینش را اقدام یک جانبه حکومت خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، شورای تشریک مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده که در مراسم گزینش کمیشنران جدید که فردا برگزار می‌شود اشتراک نخواهد کرد.
در اعلامیه این شورا آمده:«به اساس فقره (۲) ماده ۱۳ فرمان تقنینی انتخابات، اعضا و رؤسای کمیسیون‌ها و دارالانشاء‌های انتخاباتی، با آرای نامزدان انتخاباتی، انتخاب می‌شوند.»
شورای نوشته که چنین اختیاری مسئولیت نامزدان را بیشتر کرده و نیاز است که به گونه جدی بررسی‌ها صورت بگیرد.
در بخشی دیگر از این خبرنامه دلیل اصلی عدم اشتراک اعضای شورای در چنین مراسمی، نبود طرزالعمل مصوب از سوی نامزدان دانسته شده است.
در اعلامیه آمده:«به تصویب چنان طرزالعملی از سوی نامزدان، ضرورت احساس می‌شود تا مرجع و میکانیزم رای دادن در آن تعریف شده باشد. امروز مطلع شدیم که این طرزالعمل از سوی ریاست جمهوری تسويد شده و در نظر است فردا به اساس همین طرزالعمل نامصوب به افراد واجد شرایط در کاخ ریاست جمهوری، رای داده شود. از یک سو، کسی نظر ما را در مورد طرزالعمل نگرفته است و از سوی دیگر، پس از چند روز تلاش پیهم، هنوز موفق نشده ایم بیوگرافی و نام‌های کسانی که در لیست آمده‌اند را به دست آوریم.»
شورا از « اقدامات عجولانه» حکومت ابراز نگرانی کرده و تا آخر هفته مهلت خواسته است. همچنان تاکید شد که در صورت پذیرفته نشدن خواست شان، پروسه از نظر آنان مردود است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا