آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

فرستاده جدید امریکا در امور افغانستان نخستین سفرش به آسیا و اروپا را آغاز کرد

خبرگزاری دید: توماس وِست نماینده‌ ویژه جدید امریکا در امور افغانستان نخستین سفرش را به آسیا و اروپا آغاز کرده است. آنتونی بلینکن وزیر خارجه‌ امریکا پیش از آغاز این سفر با آقای وِست ملاقات کرده است.

بلینکن صبح امروز دوشنبه (۱۷ عقرب) در توییتی نوشته است که نخستین سفر توماس وِست به بروکسل خواهد بود، جایی که او با متحدان و شرکای امریکا مشورت خواهد کرد.
وِست نیز در رشته‌توییتی نوشته است که در جریان این سفر با متحدان و شرکای امریکا در مورد مسیر آینده‌ افغانستان گفت‌وگو کند. به‌ گفته‌ او، جامعه بین‌المللی باید باهم همکاری کنند تا موثر واقع شوند.
توماس وِست همچنین نوشته است: «افتخار می‌کنم که نقش نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را بر عهده بگیرم. من مشتاقانه منتظر پیشبرد منافع حیاتی امریکا و حمایت از مردم افغانستان هستم».
توماس وِست به جای زلمی خلیلزاد به ‌حیث نماینده ویژه امریکا برای افغانستان تعیین شده است. خلیل‌زاد در هفته‌ پایانی ماه میزان سال جاری خورشیدی از مقامش کنار رفت.
خلیلزاد در طول مأموریت خود توافق‌نامه‌ صلح با طا-لبان را در دوحه امضا کرد. توافق‌نامه‌ای که طالبان را به قدرت رساند، اما منتقدان زیادی در داخل و خارج از افغانستان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا