آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

فرمان تقسیم وزارت مالیه به سه‌بخش ملغی شد

عبدالهادی ارغندیوال سرپرست جدید وزارت مالیه در یک نشست خبری گفت که رییس جمهور غنی فرمان انتقال صلاحیت‌های وزارت مالیه را به ریاست جمهوری و تقسیم این وزارت به سه بخش، لغو کرده‌است.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالهادی ارغندیوال امروز دوشنبه(۱۸ حمل) در یک نشست خبری در کابل گفت که رییس جمهور غنی فرمان قبلی‌اش را مبنی بر تقسیم به سه بخش مجزا، لغو کرده است.
به گفته آقای ارغندیوال، محمد اشرف‌غنی به او گفته که این فرمان در شرایط خاص صادر شده است و هیچ گاه جنبه‌ عملی پیدا نخواهد کرد.
سرپرست وزارت مالیه گفت که رییس جمهور روز یکشنبه، ۱۷ حمل طی فرمانی، فرمان قبلی‌اش را ملغی اعلام کرده‌ است.
او افزود که اکنون تمام صلاحیت‌های وزارت مالیه بر عهده او گذاشته شده است و هیچ نهاد دیگری در امور این وزارت مداخله نخواهد کرد.
عبدالهادی ارغندیوال گفت که باور دارد هر کاری را که انجام می‌دهد باید پاسخ‌گو و حساب‌ده باشد و باید از نظر پارلمان که مرجع نظارت‌کننده بر اعمال حکومت است دور نماند.
او گفت که پافشاری داشته که باید مسئولیت‌های وزارت مالیه در بخش بودجه، گمرکات و عواید که مهم‌ترین وظایف این اداره است از سوی خود وزارت مالیه مدیریت شود.
رییس جمهور غنی حدود ۱۷ روز پیش طی فرمانی بخش عواید، گمرگات و خزانه‌داری و بودجه را که به عنوان حوزه اصلی کار وزارت مالیه به شمار می‌رفت به ‌حیث واحدهای مستقل از این وزارت جدا کرد. در این فرمان صلاحیت‌های وزارت مالیه مستقیماً به دفتر رییس‌ جمهور واگذار شده بود و مشاور ارشد او از این ادارات نظارت می‌کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا