آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

فروپاشی دولت در امریکا؛ ترامپ به نمایندگان کنگره تاخت

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به تازگی با انتقاد از گروهی از نمایندگان پیشرو حزب دمکرات کانگرس آن کشور، گفته است که آن‌ها باید به کشورهای خود بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به تازگی با انتقاد از گروهی از نمایندگان پیشرو حزب دمکرات کانگرس آن کشور، گفته است که آن‌ها باید به کشورهای خود بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند.
به نقل از نیویارک تایمز، رییس جمهور دونالد ترامپ روز گذشته در چند رشته توییت گفته که آن‌ها (چهار عضو زن کانگرس امریکا) به ایالات متحده آمده‌اند تا به ما بگویند چطور باید دولت را اداره کنیم. او در ادامه گفته که این نمایندگان به همان جایی که از آن آمده‌، بازگردند و مشکلات آنجا را حل کنند؛ کشورهایی که از نظر آقای ترامپ، دولت‌های «ناکارآمد، فاسد و فاجعه ‌باری» دارند.
آقای ترامپ افزوده است: نانسی پلوسی حتما خیلی خوشحال می ‌شود اگر امکانات سفر رایگان برای این نمایندگان در نظر گرفته شود.
بر اساس گزارش این روزنامه امریکایی، در درون این توهین که به طور گسترده به عنوان «برتری جویی نژادی» انعکاس یافته، در حقیقت یک ادعای نادرست است: تنها یکی از این قانونگذاران در خارج از کشور به دنیا آمده است.
نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا نیز در واکنش به این سخنان آقای ترامپ نوشته است: من این نظریات بیگانه هراسی دونالد ترامپ را که به معنای تقسیم ملت ما است، رد می‌کنم. به جای حمله به اعضای کانگرس، وی باید برای یک پالیسی مهاجرتی انسانی با ما کار کند که ارزش امریکا را انعکاس دهد.
خانم پلوسی در ادامه افزوده است: وقتی ترامپ به چهار عضو کانگرس امریکا می‌گوید که به کشورهای خود بازگردند، وی روی برنامه خود مبنی بر این که «امریکا را دوباره عالی بسازیم» یعنی همواره این بوده که «امریکا را دوباره (کشور) سفیدپوستان بسازیم» تاکید می‌کند.
اختلافات بین اعضای کانگرس و آقای ترامپ بر سر سیاست های مهاجرتی وی تشدید یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا